۲۹ دی ماه روز غزه؛ نماد مقاومت است

رئیس دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در استان کرمان گفت: ۲۹ دی ماه در روز غزه؛ نماد مقاومت نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا دهقان اناری، رئیس دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در استان کرمان گفت: باریکه ۳۶۰ کیلومتر مربعی غزه در سال ۲۰۰۵ و پس از ۳۸ سال تحملِ اشغالِ توأمِ با مبارزه و مجاهدت و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست، توانست اشغالگران را از غزه اخراج کند.

او افزود:در سال ۲۰۰۸ میلادی ارتش تقویت شده اسرائیل، با هدف اشغال مجدد و نیز حذف ظرفیت‌های مقاومت، به غزه حمله همه جانبه‌ای کرد.

دهقان اناری تصریح کرد: در واقع این حمله نخستین جنگی بود که مقاومین فلسطین به تنهایی در مقابل ماشین جنگی رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفتند.

او بیان داشت:در جنگ‌های گذشته، اسرائیل با ارتش کشور‌های عربی تقابل کرده بود و بعضا برخی گروه‌های فلسطینی در کنار آن‌ها با دشمن متجاوز و اشغالگر می‌جنگیدند.

دهقان اناری تصریح کرد:پس از جنگ ۲۲ روزه، صهیونیست‌ها بار‌ها تلاش کرده اند تا مقاومت در غزه را به نوعی تضعیف و از بین ببرند.

او بیان کرد:در همه این سال‌ها مقاومت در غزه ایستادگی کرده است و مردم غزه نعمت بزرگ رهایی وطن از اشغال را با حمایت از مقاومین غزه شکرگزار بوده اند و همین همراهی مردم با مقاومت و به نوعی اینهمانیِ مقاومت و مردم در کنار حمایت‌هایی که از حلقه‌های دیگر مقاومت و خصوصا ایران به عنوان رهبری جبهه مقاومت دریافت کرده، در حال حاضر در معادله درگیری به مرحله‌ای از قدرت رسیده است که نوعی توازن وحشت و بازدارندگی را با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

دهقان انارکی اظهار کرد:اینکه مقاومت در غزه خود را نسبت به تحولات در دیگر حوزه‌های مقاومت مانندِ لبنان، عراق، سوریه، یمن و حتی در ارتباط با انتقام سخت از آمریکا به دلیل ترور فرماندهان بزرگ محور مقاومت متعهد و مسئول می‌داند، پاسخ درستی به این سوال است که چرا غزه به عنوان نماد مقاومت مطرح شده است.

او گفت: این روز از طرف همه جوامعی که به نوعی متأثر از سلطه جریان صهیونیستی هستند؛ گرامی داشته شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار