رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:قصه آدم و هوا» رویدادی است که سال گذشته کلید خورد و امسال نیز از ۲۶ آذر ماه و همزمان با روز حمل و نقل آغاز شد و در ۲۹ دی ماه که روز هوای پاک است پایان می‌یابد.

قصه آدم و هوا؛ رویدادی در جهت داشتن هوای‌ پاک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد زنداور رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۲۹ دی ماه جهت ایجاد حساسیت و مشارکت بین اقشار مختلف مردم، به روز هوای پاک نام گذاری شده است.

زند آور در خصوص اهمیت استفاده از حمل و نقل عمومی خاطر نشان کرد: در فصل زمستان به دلیل شرایط جوی و افزایش آلودگی هوا، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ضرورت می‌یابد.

او در ادامه افزود: استفاده از وسایل نقلیه عمومی، مترو و دوچرخه، ساخت کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها در خارج از شهرها، تهیه بنزین با آلودگی کمتر، کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در شهرها، حفظ و احیای جنگل ها، استفاده از سوخت گاز طبیعی و انرژی هسته ای، دفع و نابود کردن صحیح زباله‌ها به ویژه زباله‌های بیمارستانی و…، از جمله اقداماتی است که با انجام آن‌ها می‌توان از آلودگی هوا جلوگیری کرد.

زنداور همچنین با اشاره به ماده۹ قانون هوای پاک، خاطر نشان کرد:وزارت کشور مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصاد و دارایی زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با اولویت شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را ظرف مدت ۵ سال از محل منابع درآمدی ماده ۶ این قانون از طریق کمک بلاعوض یا ارائه تسهیلات یا صفر کردن سود بازرگانی واردات خودرو‌های برقی، بنزینی یا هیبریدی، خودرو‌های الکترونیکی و موتورسیکلت برقی به انجام برساند.

او افزود: طی سال‌های گذشته با اعمال ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه، اجرای طرح معاینه فنی، توزیع بنزین یورو ۴ و ... تلاش‌هایی در جهت کاهش آلودگی انجام گرفته، اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین نقطه ضعف ما در کاهش حجم آلاینده ها، عدم همکاری موثر بین بخشی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اقدامات صورت گرفته اذعان داشت:قصه آدم و هوا» رویدادی است که سال گذشته کلید خورد و امسال نیز از ۲۶ آذر ماه و همزمان با روز حمل و نقل آغاز شد و در ۲۹ دی ماه که روز هوای پاک است پایان می‌یابد. در طول این ۳۳ روز بیش از ۱۵۰ برنامه متنوع توسط شهرداری در حوزه‌های مختلف اجرا شده است.

برنامه‌های فرهنگی، بخش مهمی از این رویداد است که درجهت آگاه سازی و فرهنگ سازی شهروندان اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات نیز به عنوان سیاست گذار و متولی در حوزه حمل و نقل درون شهری اصفهان با همکاری کمیسیون اجتماعی و محیط زیست و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در جهت گسترش پیاده روی و دوچرخه سواری در قالب رویداد قصه آدم و هوا اقدام به رو نمایی از کمپین هوای پاک داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار