یک پایگاه آمریکایی با اشاره به ترور سردار سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا اعلام کرد پاسخ ایران به این جنایت می‌تواند شانس ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری را کاهش دهد.

دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  پایگاه اینترنتی آمریکایی دیلی بیست در گزارشی با اشاره به تصمیم ترامپ برای صدور دستور ترور سردار سلیمانی به ارتش تروریست آمریکا نوشت پاسخ ایران به این جنایت می‌تواند شانس او برای انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را کاهش دهد.

پایگاه  در گزارشی در مورد آشفتگی دولت آمریکا بعد از ترور سپهبد قاسم سلیمانی نوشته است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت نگران است که پاسخ ایران به این ترور می‌تواند شانس وی برای انتخاب دوباره را کاهش دهد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

این پایگاه با بیان اینکه دولت ترامپ بعد از انجام این ترور در توجیه اقدام خود به رسانه‌ها با مشکل روبرو شده بود، نوشته است: «در صدر دولت رئیس‌جمهوری مضطرب قرار داشت که به اعضای دولت گلایه می‌کرد که قتلی که اخیرا دستورش را صادر کرده بود، می‌تواند بر چشم‌انداز انتخاب دوباره‌اش تأثیر منفی بگذارد و او را به باتلاقی خودساخته در خاورمیانه بکشد.»

پارلمان عراق پنجم ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را در واکنش به این جنایت آمریکا تصویب کرد.

آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار