فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از شناسایی ودستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای که با ترفند کاریابی در منزل طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی هدایت و پس از دریافت اطلاعات بانکی از حسابشان برداشت می‌کرد در این شهرستان خبر داد.

دستگیری فیشینگ کار حرفه ای در خدابندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ حسن غنیمتی فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۱۹۵ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ غنیمتی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس فتا محرز شد، فردی ناشناس با ترفند کاریابی در منزل طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی هدایت و پس از دریافت اطلاعات بانکی از حسابشان برداشت می‌کند.

او  ادامه داد: با اقدامات پلیسی مشخص شد اکثر تراکنش‌ها با خطوط مجهول انجام که با بررسی‌های بیشتر و اقدامات مهندسی مالک یکی از خطوط با هویت معلوم در استان ایلام شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری عوامل پلیس آگاهی ایوان در شهر ایوان دستگیر و به مقر انتظامی انتقال شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، ولی با ارائه ادله و مستندات به راه اندازی کانال و انجام تبلیغات و ترغیب افراد به استفاده از درآمدی بالا با ایده‌ای نو اعتراف که از آن طریق اطلاعات حساب افراد را به سرقت برده و در ادامه اقدام به برداشت از حساب ایشان و پس از طی فرایند انتقال مبلغ به کارت‌های بانکی متعدد و انجام خرید ارز دیجیتال از صرافی‌ها کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده در خاتمه با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت بانکی خود کوشا بوده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل داشته باشند
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.