عضو مجمع تشخیص گفت: استکبار می‌خواست تا با سقوط هواپیمای اوکراینی، عظمت شهادت سردار سلیمانی و حمله به عین‌الاسد کمرنگ کند.

استکبار درصدد بود تا بر شهادت سردار سلیمانی و حمله به عین الاسد سرپوش بگذاردحجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران که روز تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و روز حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد آمریکا را یوم الله و نقاط عطف تاریخی نامیدند، گفت: این دو روز به راستی دو روز فوق العاده در تاریخ کشور ما هستند.

او ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یوم الله روزی است که در آن رویداد بسیار مهمی روی داده و آن رویداد مهم این است که ملت ما بصورت بسیار گسترده از جریانات مختلف سیاسی، از اقوام، مذاهب و ادیان مختلف در یک تشیع پیکر تاریخی شرکت کردند و یک روز باشکوه را رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم درباره تشیع پیکر شهید سلیمانی  بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) این تشیع جنازه بی نظیر بود، البته ناگفته نماند که  این تشییع در شهرهای مختلف نیز صورت گرفت و باعث شد تا جمعیت بی نظیری در کشور از این پیکر پاک استقبال کنند، همچنین مردم حتی در شهرهایی هم که این پیکر در آنجا حضور نداشت به نام و یاد شهید سلمانی در خیابان ها حضور یافته و عشق و علاقه خود را به این سردار بزرگ ملی ابراز کردند.

تشیع پیکر شهید سلیمانی نمایش وحدت ملی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یک اثر این تشییع با شکوه نمایش وحدت ملی بود و باعث شد تا مجددا ملت ما وفاق خود را به رخ جهانیان بکشاند. همچنین اثر بین المللی این تشییع این بود که این حضور نه تنها در ایران بلکه در عراق هم اتفاق افتاد و ملت ها ی مختلف منطقه در کشورهای مختلف نسبت به این شهادت ابراز احساسات کرده، به خیابان ها آمده و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زده و از روی آنها عبور کردند.

او ادامه داد: این موضوعات نشان  می‌دهد به راستی چنین روزی یوم الله به حساب می‌آید، زیرا این روز را در واقع  خداوند با دست خود عظمت بخشید بزرگ کرد چراکه شهید سلیمانی خود را در راه خدا وقف کرد و همواره در خدمت ملت ایران و ملت های منطقه بود و از آنها  تا پای جان دفاع کرد و  مقاومت بزرگی را رغم زد و جوانان مختلف را برای مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بسیج کرد .

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با اشاره به حمله سپاه پاساران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق گفت:  یوم الله دیگر هم که روز انتقام از این خون های به نا حق ریخته همراهان شهید قاسم سلیمانی بود که طی آن سپاه پاسداران پایگاه بزرگ آمریکا در منطقه یعنی عین الاسد را که  آمریکا سرمایه بزرگی در آن هزینه کرده بود و از طریق آن حمله به شهید سلیمانی و هم رزمانش صورت گرفت مورد حمله قرار داد.

فعال سیاسی افزود: جنایت آمریکا از سویی نقض حاکمیت عراق بود و از جهت دیگر مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا بود و ترامپ به این وسیله خود را  بزرگ ترین تروریسم جهان معرفی کرد؛ زیرا کسی را ترور کرد که محبوب دل های ایران و ملت‌های منطقه بود؛ بنابراین انتقام ایران در اصل مهم ترین ضربه به حیثیت این کشور بود.

انقلاب اسلامی بارها حیثیت آمریکا را برده است 

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم یادآور شد: البته حیثیت آمریکا در چند برهه تاریخی ریخته است. یکی در جریان حمله به طبس بود که امام خمینی(ره) درباره آن گفتند شن های طبس لشکریان الهی در مقابل حمله آمریکا بودند. در اتفاق اخیر هم  در اصل خداوند دست خود را در آستین انقلاب و سپاه پاسداران ظاهر کرد و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زد که این مشت نه تنها حیثیت ارتش آمریکا را از بین برد ،بلکه می‌توان گفت که قدرت استکبار جهانی را نابود کرد.

او ادامه داد: معتقدم که  قبل و بعد از این حمله و این شهادت تاریخی تفاوت تاریخی را در زندگی مردم این منطقه موجب شد که باعث شد برای اولین بار بعد از جنگ های اول و دوم جهانی یک قدت منطقه‌ای در برابر یک قدرت جهانی باستد  و این قدرت جهانی حتی توان مقابله را نیز از دست بدهد؛ موضوعی که البته تمام محاسبات استکبار را برهم  زد.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام درباره راهکارهای که باعث می‌شود این روز فراموش نشود گفت: اصلا اعلام اینکه این دو روز از ایام الله است برای این بوده که این دو روز تا ابد در ذهن‌ها بماند و خطبه های مقام معظم رهبری و اقامه نماز باشکوه مقام معظم رهبری در روز جمعه هم برای این بود که این دوروز  تحت شعاع بازی های آمریکا و حوادث دیگر قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین افزود: استکبار همواره در تلاش بود تا از حادثه سقوط هواپیما که موجب درد و رنج ملت ایران و رهبری شد، مساله‌ای ساخته تا حادثه شهادت سردار سلیمانی و حمله به عین الاسد  را تحت الشعاع قرار دهند که الحمدالله این توطئه ها خنثی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اینکه این دو روز همچنان در تاریخ یادگار بماند باید همه ساله از این دو روز با نام یوم الله گرامی داشته و مانند روزهای دیگری که نام یوم الله ملت ایران را به دوش می‌کشد بزرگ داشته شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار