انصراف سرمایه گذار، طرح صنایع جوار ریلی راه آهن شرق را بدون متولی گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، این طرح که عملیات اجرایی آن دهه فجر پارسال با حضور استاندار آغاز شد و قرار بود فاز اول آن، دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، با انصراف سرمایه گذار، به سرنوشت نامعلومی دچار شد.

مرکزخرید لوکوموتیو و احداث کارخانه نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و واگن‌های باری، قرار بود در کنار راه آهن شرق راه اندازی شود تا سبب توسعه حمل و نقل ریلی در این منطقه شود.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع جوار ریلی راه آهن شرق، با بیان اینکه این شرکت تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح هزینه کرده است گفت: با همکاری استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولان، زمین مورد نیاز ایجاد این مرکز و کارخانه، تأمین، تمام مجوز‌های راه اندازی آن اخذ و عملیات تسطیح و آماده سازی زمین انجام شده است.

مجتبایی هزینه راه اندازی این طرح بزرگ را حدود ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای خرید لوکوموتیو‌ها ۴۰ میلیارد تومان و احداث کارخانه نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و واگن‌های باری در فاز اول به ۲۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی گفت: در مرحله اول ۲ لوکوموتیو از شرکت داخلی مپنا خریداری کردیم که آماده واگذاری است، اما به دلیل دریافت نکردن تسهیلات بانکی، قادر به پرداخت هزینه خرید نیستیم.

رئیس هیات مدیره شرکت این طرح افزود: درخواست دریافت تسهیلات به دو بانک صنعت و معدن و بانک توسعه تعاون ارائه شد، اما هیچ کدام از این دو بانک تمایلی به پرداخت تسهیلات نداشته اند و با پرداخت نشدن آن، این شرکت دیگر رغبتی برای سرمایه گذاری و راه اندازی این طرح ندارد.

زارع نیا رئیس اداره صنعت و معدن طبس هم گفت: راه اندازی مرکزخرید لوکوموتیو و احداث کارخانه نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و واگن‌های باری، زمینه اشتغال حدود ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند که علاوه بر این موضوع، با توجه به اهمیت راه آهن شرق به عنوان کریدور حمل بار، توسعه حمل و نقل ریلی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای / ط ا

برچسب ها: دهه فجر ، راه اهن شرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.