ویدیوئی از گیرکردن یک کودک در گِل‌ولای با عنوان «بچه بلوچ» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است با وقوع سیل در جنوب شرقی کشور در استان سیستان و بلوچستان، تصاویر و فیلم‌هایی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. فیلم‌هایی که اعتبار آن‌ها نامعلوم است و حتی منبع آن می‌تواند مربوط به کشوری دیگر باشد. مانند کلیپ «بچه بلوچ» که در فضای مجازی جهانی شد، اما مربوط به ایران نیست.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این فیلم را منتشر کرده و ضمن همدردی با مردم سیستان و بلوچستان، درخواست رسیدگی بیشتر از مسئولان داشتد و برخی دیگر هم به وقوع سیل در جنوب آسیا اشاره کردند و وجود کودک سیستان و بلوچستانی را در فیلم رد کردند.

فیلمی جعلی که با عنوان «بچه بلوچ» جهانی شد

فیلمی جعلی که با عنوان «بچه بلوچ» جهانی شد

اما اصل ماجرا آن چیزی است که این فیلم و تصاویر درواقع مربوط به سیل سال ۲۰۱۷ در جنوب آسیاست و هیچ سنخیتی با ایران ندارد. بارش شدید باران و رانش زمین، سال ۲۰۱۷ در جنوب آسیا ایالت‌های شمال و شرق هند، مناطق شرقی و جنوبی نپال و بنگلادش تلفات زیادی را به همراه داشت، و دستکم جان ۷۵۰ نفر را گرفت و باعث به وجود آمدن سیلی گسترده این کشورها شد.

فیلمی جعلی که با عنوان «بچه بلوچ» جهانی شد

از این رخداد طبیعی عظیم فیلم‌هایی منتشر شده است که حالا با وقوع سیل در مناطق جنوب شرقی ایران استان سیستان و بلوچستان، برخی  آن فیلم را به ایران ربط می‌دهند.

فیلمی جعلی که با عنوان «بچه بلوچ» جهانی شد

شما می‌توانید ویدیوئی از گیر کردن این کودک در گِل‌ولای را در پایان این خبر مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۱۱:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
مهم نیست بچه کجایی است مهم اینه فیلمبردارش انسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
این کودک بالاخره نجات پیدا کرد ؟
آخرین اخبار