رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان اردبیل با متخلفین و مجرمین انتخاباتی با جدیت برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با اشاره به برخی از تخلفات انتخاباتی از جمله تبلیغات زود هنگام، خرید و فروش آراء، تخلفات در بستر فضای مجازی، تخریب و توهین رقبای انتخاباتی و استفاده از جایگاه و امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیدا‌ها گفت: دستگاه قضایی در کنار رویکرد‌های پیشگیرانه خود در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف به شدت با متخلفین و مجرمین طبق قانون برخورد می‌کند.

او با تاکید به لزوم حرکت در مدار قانون تمامی فعالین انتخاباتی گفت: مسلماً تمکین به قانون از سوی تمامی عوامل دخیل در انتخابات موجب برگزاری انتخابات پرشور و سالم شده و از بروز معضلات و مشکلات پیشگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با مطلوب ارزیابی نمودن وضعیت استان در بحث انتخابات گفت: الحمدالله در سایه همکاری‌های مردمی و انسجام هماهنگی‌های مجموعه‌های نظارتی و اجرایی مشکل خاصی در استان وجود ندارد.

عتباتی ادامه داد: تحریک احساسات قومی، مذهبی و پرداختن به چالش‌های سیاسی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود در کنار سلامت انتخابات، خط قرمز دستگاه قضایی است.

او گفت: تقویت وحدت ملی، همبستگی، صیانت از سرمایه‌های اجتماعی، حفاظت از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام بخشی از اهداف برگزاری انتخابات است، لذا دستگاه قضایی با افرادی که بخواهند با نا امن کردن فضای آرام انتخاباتی موجب خدشه دار شدن انتخابات سالم شوند قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان با اشاره به لزوم انجام وظایف ذاتی و قانونی دستگاه‌ها و نهاد‌ها در برگزاری هر چه پرشور و سالم انتخابات گفت: رسالت و وظایف نهاد‌های ناظر به فعالیت‌های فضای مجازی، نشریات و خبرگزاری‌ها در این بین بسیار مهم و تاثیرگذار است و مسلماً اقدامات دقیق، مستمر و مداوم آن‌ها در رصد و نظارت محتوای فضای مجازی برگزاری انتخابات سالم و به دور از هرگونه شائبه و اختلاف بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.