بهره برداری از دومین تصفیه خانه فاضلاب شیراز در دهه فجر

دومین تصفیه خانه فاضلاب شهر شیراز پس از هشت سال تاخیر در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از دومین تصفیه خانه فاضلاب شیراز در دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید نظری سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: این تصفیه خانه که در زمینی به مساحت ۸۱ هکتار در جنوب شرقی شیراز احداث شده، قریب به سه سال به دلیل تحریم‌ها و عدم تامین تجهیزات خارجی معطل مانده بود.

او افزود: تکمیل تصفیه خانه شماره دو از جمله تکالیف مهم شورای اسلامی شهر شیراز برای اداره آبفای بود که با تلاش پیگیرانه مدیریت آبفای شیراز و حمایت‌های دکتر رحیمی استاندار فارس و حمایت شورای پنجم به فرجام رسید و در دهه فجر با حضور رییس جمهور محترم وارد مدار می‌شود.

نظری ادامه داد: در آستانه افتتاح این تصفیه خانه به همراه خانمها لیلا دودمان و سولماز دهقانی اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز از این مرکز بازدیدی داشتیم و روند نهایی تکمیل تصفیه خانه را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دادیم.

او بیان کرد: این تصفیه خانه که با مشارکت اتریش و توان فنی شرکت‌های داخلی احداث شده، ظرفیت تصفیه روزانه یکصد هزار مترمکعب فاضلاب را دارد و جمعیتی قریب به ششصد هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد‌.

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: قریب به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ریالی و چهل و یک میلیون یورو اعتبارات ارزی صرف احداث آن شده است. علاوه بر این، ششصد کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری شیراز همزمان با افتتاح تصفیه خانه شماره دو وارد مدار شده و افتتاح می‌شود.

نظری تصریح کرد: این تصفیه خانه با سیستم پیشرفته لجن فعال هوادهی شده متعارف کار خواهد کرد و لجن استحصال شده از آن به عنوان کودهای ارگانیک در بخش باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار