رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا می‌گوید شواهد اثبات می‌کنند که ترامپ از قدرت سوء استفاده کرده است.

چاک شومربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «چاک شومر»، رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا می‌گوید: شواهد اثبات می‌کنند که ترامپ از قدرت سوء استفاده کرده است.

وی افزود: ترامپ از قدرت خود سوء استفاده کرده و این اقدام جنایت علیه دموکراسی است.

چاک شومر در بخشی دیگری از اظهارات خود جمهوری‌خواهان را مورد انقاد قرار داده و گفت: جمهوری‌خواهان در صدد سرعت بخشیدن به دادگاه استیضاح ترامپ هستند و آن‌ها نمی‌خواهند شواهد را نشان دهند.


بیشتر بخوانید:


چاک شومر گفت: هر دادگاهی بدون شواهد یک دادگاه نیست بلکه سرپوش گذاشتن بر جرم است.

وی در ادامه، قطعنامه ارائه شده از سوی رئیس اکثریت جمهوری‌خواه سنا درباره روند محاکمه ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد: پیش‌نویس قطعنامه مک‌کانل محدودیت‌هایی بر فراخواندن شاهدان در آینده می‌گذارد و تضمینی وجود ندارد که او در آینده اجازه فراخواندن شاهدان را بدهد.

پیش از این نیز آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست گروه دادستان‌های دادگاه استیضاح ترامپ در سنا را بر عهده دارد، قطعنامه سنا درباره روند دادگاه استیضاح ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.

آدام شیف در آستانه آغاز جلسه دادگاه استیضاح، گفت: جمهوری‌خواهان قصد دارند زمان دادگاه استیضاح را سرعت ببخشند، اما این اقدام برگزاری منصفانه دادگاه را تضمین نخواهد کرد.

سنای آمریکا امروز سه‌شنبه ۲۱ ژانویه (یکم بهمن) ساعت یک بعد از ظهر به وقت واشنگتن (حدود ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران) جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار