مراسم رونمایی از کتاب دیوان امیرشاهی سبزواری در سبزوار برگزار شد.

رونمایی از کتاب دیوان امیر شاهی سبزواریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آئین رونمایی از دیوان امیرشاهی سبزواری با بیان اینکه سبزوار زادگاه مفاخر بزرگی در عرصه علم و دانش و ادبیات است، گفت: بزرگداشت این مفاخر برای شناساندن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بسیار موثر است و نسل جوان را با اندوخته‌های علمی این مرز و بوم اشنا می‌کند.

حسن دلبری عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: امیر شاهی سبزواری گرچه با عنوان شاعر شناخته شده، اما در چند رشته هنری سرآمد روزگار خود بوده است.
 
او ادامه داد: امیر شاهی در عصر خود در تذهیب و خوشنویسی در جایگاه بالایی قرار داشته و نقاش و نگارگری برجسته بوده که در موسیقی و شعر هم مهارت زیادی داشته است.

عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: امیر شاهی سبزواری شیعه ۱۲ امامی بوده که به سبب ارادت به خاندان شاه ولایت، تخلص وی شاهی بوده و با عنوان امیر شاهی از او یاد شده است.
 
دلبری افزود: عمده اشعار امیر شاهی سبزواری به لحاظ قالب، غزل است، اما اشعاری در قالب رباعیات، مسمط، قطعه و مثنوی نیز سروده است.
 
انتهای پیام// ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار