تشخیص سه نوع سرطان شایع به طور رایگان در تمامی پایگاه‌های بهداشتی در مشهد انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون برنامه غربالگری سه سرطان کلورکتال "روده بزرگ"، پستان و دهانه رحم در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

او ادامه داد:ساکنان تمامی مناطق روستایی و شهری می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونتشان نسبت به سرطان‌های یاد شده خطر سنجی شوند که در صورت مشکوک بودن به مراکز تشخیصی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر مهدی قلیان با اشاره به پویش ملی مبارزه با سرطان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این پویش از یکم تا هفتم بهمن ماه همزمان با هفته پیشگیری از سرطان به منظور گسترش اطلاع رسانی، افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص پیشگیری و درمان سرطان در حال اجراست.

قلیان افزود:قابل پیشگیری بودن سرطان، اصلاح باور‌های نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن، جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت درون و برون بخشی در کنترل عوامل خطر سرطان را از دیگر اهداف برپایی پویش مزبور عنوان کرد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اصلاح شیوه زندگی می‌تواند تا ۴۰ درصد از بروز سرطان‌ها پیشگیری کند ادامه داد: هم اکنون سرطان‌های معده، پوست، پستان و روده بزرگ از شایع‌ترین سرطان‌های خراسان رضوی به شمار می‌روند که تشخیص زودرس آن‌ها اهمیت به سزایی در درمان این سرطان‌ها دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرهیز از مصرف دخانیات، حفظ وزن در حالت طبیعی، تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم و حفاظت پوست از تابش مستقیم آفتاب از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلای به سرطان است.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.