جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۲۹ هزار نفر مسافر در استان اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۷۲۹ هزار نفر مسافر در ۱۰ ماهه گذشته در استان اردبیل جابجا شده است.

رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه این میزان جابجایی در قالب ۲۳۶ هزار و ۶۱۴ سفر در استان انجام شده است گفت: از این تعداد ۸۴۷ هزار و ۱۷۴ نفر از طریق اتوبوس، ۱۹۸ هزارو ۹۱۰ نفر با مینی بوس و ۶۸۳ هزار و ۹۰۶ نفر نیز از طریق مینی بوس از استان جابجا شده اند.

او با اشاره به اینکه در جابجایی مسافر نسبت به سال گذشته که حدود یک میلیون و ۶۳۱ هزار نفر بود ۶ درصد افزایش را شاهد هستیم تصریح کرد: تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد یافته است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۵۹ شرکت مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: در مجموع ۱۴ هزار و ۱۷۱ راننده در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در حوزه مسافری به مردم خدمت می‌کنند.

شیرین زاده از فعالیت هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس می‌باشد.

او با بیان اینکه به صورت مداوم نظارت و بازرسی برعملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان انجام می‌شود افزود: مردم و مسافران میتوانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت ورانندگان رسیدگی شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از نظارت ویژه و مستمر به بهای بلیط ها، کنترل فنی ناوگان عمومی، خدمات ارائه شده به مسافران در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی وبین راهی، زمان دقیق حرکت اتوبوس‌ها و همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوبوس‌ها خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.