مدیرعامل یک شرکت پوشک نانویی گفت: ارتباط ما با دانشجویان بسیار خوب است و می‌خواهیم از علم روز آن‌ها بیشتر استفاده کنیم.

محمود ضرابی مدیرعامل یک شرکت پوشک نانویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در زمینه پوشاک نانویی تولیدات بسیاری داریم که  از کِلِید نقره برای آنتی باکتریال در آن‌ها استفاده می‌کنیم. به همین دلیل این نوع پوشاک از طرفداران خاصی برخوردار است.

او بیان کرد: در زمینه استفاده از نانوذرات در پوشاک کار‌های آزمایشگاهی به صورت میدانی برای پیشبرد این فناوری انجام شده و مجوز‌های مربوط به آن نیز اخذ شده است تا بتوانیم این مواد را به درستی در منسوجاتمان  استفاده کنیم.

ضرابی ادامه داد: ما برای اولین بار نخی را تولید کردیم که از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و با پوششی که در آن ایجاد شده این نخ می‌تواند یک آنتی باکتریال قوی و ماندگار و فوق العاده‌ای داشته باشد به طوری که در لایه زیرین پارچه  یعنی دقیقا در قسمتی قرار گرفته که با باکتری تماس مستقیم دارد .

مدیر عامل شرکت پوشک نانویی تصریح کرد: ما متاسفانه این روز‌ها با مشکل سرمایه در گردش مواجهیم. به همین دلیل در بحث واردات مواد اولیه و مسائل مالیاتی و ارزش افزوده مشکلاتمان چندین برابر شده است.
 
او تشریح کرد: طی ۷-۸ سالی اخیر ارتباط بین این صنعت را با  دانشگاه  نزدیک کردیم و برای ارتباط بیشتر، درب  شرکت ما به روی دانشگاهیان و افراد اهل علم باز است تا بتوانند  از طریق  علم روز به ما  کمک کنند  و مانیز ازآنان استقبال می کنیم  وخوشبختانه  تا به امروز افرادی هم  که در این مسیر  ما را همراهی کرده اند از  نیروی های تحصیل کرده دانشگاهی هستند.
 
ضرابی گفت: ما همواره در در مراکز رشد دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری حضور داریم  چراکه در حال حاضر لازمه فعالیت مناسب این است که، علم در کنار صنعت و صنعت در کنار علم باشد تا بتوانیم محصولی را تولید کنیم که علاوه بر فروش خوب ارآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.