اولین سری از دانشجویان علمی و کاربردی برای گذراندن دوره‌های مهارتی و کارورزی به آلمان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست خبری تبیین سیاست‌های کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتقای آموزش‌های مهارتی، گفت: اولین سری از دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی مرکز کیش برای گذراندن دوره‌های مهارتی و کارورزی به آلمان اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: این گروه ۳۰ نفره قرار است برای گذراندن دوره‌های ۳ تا ۶ ماهه کارورزی و مهارتی به دانشگاه‌های مهارت محور آلمان اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه تعداد دانشجویان اعزامی به خارج از کشور در سال‌های آینده افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر۲۵۰ هزار نفر در کشور در دانشگاه جامع علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

امید افزود: دو سال است که در سیاست‌های کلی دانشگاه به صورت متمرکز به دنبال توسعه کیفی هستیم به طوری که در سال ۹۴ حدود ۵ میلیون دانشجو علمی کاربردی و هزار و ۷۰ مرکز جامع علمی و کاربردی در سطح کشور داشتیم و این عدد امسال به حدود ۳ و نیم میلیون دانشجو و ۶۳۰ مرکز علمی و کاربردی کاهش یافته است.

او تصریح کرد: به منظور تحقق ارتقای سطح کیفی آموزش در دانشگاه جامع علمی و کاربردی از پارسال موضوع سطح بندی مراکز مطرح و اجرا شده است که ۵۱۸ مرکز در این سطح بندی شرکت کردند، در حال حاضر ۲۴۸ مرکز در سطح ۳ داریم، در سطوح مختلف محدودیتی وجود ندارد و تلاش داریم همه مراکز در سطح یک قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: برای مراکز ممتازی که در سطح یک قرار بگیرند، امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است از این امتیازات ویژه می‌توان به ۵ درصد معافیت از پرداخت حق بالاسری به دانشگاه جامع اشاره کرد، لازم به ذکر است اگر مراکز دو سال پیاپی در سطح ۴ باقی بمانند از چرخه دانشگاه علمی و کاربردی خارج می‌شوند.

امید با بیان اینکه ۷۰ درصد آموزش‌های علمی کاربردی آموزش‌ها و مهارت‌های عملی هستند، افزود: تمرکز بر مهارت‌های عملی موجب نشده تا از فعالیت فرهنگی در سطح دانشگاه غافل شویم و در حوزه فرهنگی مصوباتی از جمله اینکه مراکز موظف اند ۵ درصد از درآمد‌های خود را صرف فعالیت‌های فرهنگی کنند، اجرایی شده است، این فعالیت‌های فرهنگی در سطح بندی‌های مراکز نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او در مورد حمایت شغلی از دانش آموخته گان مراکز علمی کاربردی، ادامه داد: مراکز نو آوری برای حمایت از دانشجویان و دانش آموختگان و تجاری سازی ایده‌های آن‌ها راه‌اندازی شده است، در این مراکز برای راه اندازی شرکت و کارآفرینی وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۲ درصد پرداخت می‌کنیم و به گونه‌ای هدف گذاری کرده ایم تا بتوانیم درآینده‌ای نزدیک کمک‌های بلا عوض به مراکز نوآوری داشته باشیم.


رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: به منظور کاربردی بودن مهارت‌ها در دانشگاه‌های علمی و کاربردی تلاش داریم مراکزی که محیط کار دارند فعالیت داشته باشند و مراکزی هم که محیط کار ندارند را مکلف کردیم با محیط‌های کاری قرارداد ببندند، چون ما دوره‌های تعریف شده را بر اساس بازار کار و نیاز‌های روز ایجاد می‌کنیم.

امید در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه علمی و کاربردی افزود: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه دولتی است و کاملا مورد قبول و مدرک آن در سطح دیگر دانشگاه‌ها قرار دارد و در همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها مورد قبول می‌باشد.

او تصریح کرد: میزان افزایش شهریه برای سال جاری ۱۵ درصد و برای رشته‌های مختلف این میزان متفاوت است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار