به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تحصیل در رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش، دانشآموزان را ماهر بار میآورد، گفت : آموزش و پرورش باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانهها برای ترغیب دانش آموزان و خانوادههای آنها برای تحصیل در رشتههای فنی و حرفهای و کارودانش استفاده کند.
او گفت : گرچه اجبار دانش آموزان به عدم تحصیل در رشتههای تجربی چاره کار نیست، اما میتوان با تولید محتوا دانش آموزان را به تحصیل در رشتههای فنی و حرفهای و کار ودانش ترغیب کرد.
الهی تبار با اشاره به ضرورت افزایش تعداد هنرستان ها، افزود: با خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز میتوان دبیرستانهای مازاد را برای تحصیل دانش آموزان در رشتههای مهارتی به هنرستان تبدیل کرد، هرچند در این راستا میتوان از ظرفیت آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاههای استان هم بهره گرفت.
مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: توجه به توازن رشتهای ضمن اینکه میتواند نقش مهمی در کاهش مشکلات آموزش و پرورش داشته باشد، میتواند در حل معضل بیکاری در آینده نیز اثرگذار باشد.
یزدان پناه گفت: نمیگوییم دانش آموزان در رشته علوم تجربی تحصیل نکنند، بلکه میگوییم دانش آموزی که شرایط تحصیل در رشته تجربی را ندارد، اما در سایر رشتهها و از جمله رشتههای فنی و حرفهای و کارودانش میتواند موفق عمل کند، باید مسیر درست را انتخاب کند.
مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به ارتقای سه پلهای جایگاه کنکوریهای استان کرمانشاه در پذیرش در دانشگاه ها، افزود: بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کنکوریهای استان کرمانشاه از سال ۸۹ به بعد همواره رتبه ۳۲ کشور را را داشته اند که این روند از سال ۹۶ تغییر کرده و بر اساس آمار یک ماه گذشته این جایگاه هم اکنون به رتبه ۲۹ کشوری رسیده است.
او با اشاره به کسب رتبه برتر شوراها از سوی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در کشور، این اتفاق را به دلیل تلاشهای فرهنگیان استان عنوان کرد .
انتهای پیام/د