در ششمین عصر کتاب ایران در فارس از 3 مفاخر فرهنگ و ادب استان فارس در شیراز تجلیل شد

تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادب استان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،در این مراسم که در تالار حافط شیراز برگزار شد، از استاد محمدرضا آل ابراهیم پژوهشگر برتر فرهنگ عامه شهرستان استهبان، استاد سید محمدمهدی جعفری پژوهشگر برجسته نهج‌البلاغه و استاد اکبر نحوی پژوهشگر برتر حوزه زبان‌شناسی تجلیل شد.

استاندار فارس در این مراسم قدردانی از زحمات همه فرهنگ وران و فرهیختگان و اساتید را یک وظیفه دانست و گفت: تکریم بزرگان عرصه علم، ادب و اخلاق از اهمیت والایی برخوردار است و بر این باوریم باید در حیات آنان مورد توجه قرار گیرد.

عنایت‌الله رحیمی افزود: افرادی فرهیخته و فرهنگی که برای آنان بزرگداشت را جشن می‌گیریم الگو‌هایی هستند که باید از تجربه آنان برای نسل آیندگان استفاده کرد.

مدیرعامل خانه کتاب ایران نیزدر این مراسم گفت: استان فارس دارای استوانه‌های فرهنگی بسیار زیادی است و در جنوب کشور به عنوان قطب در فرهنگ و ادبیات به شمار می‌رود که نیاز است این فرهنگ زایش داده شود.

در این مراسم همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تجلیل از خدمات شایسته و پژوهشی سه مفاخر فرهنگ و ادب استان فارس تصریح کرد: فرهنگ در بستر تاریخ و زبان زاییده شده و با اندیشه در هم تنیده شده که رشد این دو در ایران مهم‌ترین وجه فرهنگی این سرزمین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار