کارشناس مسائل منطقه گفت: معتقدم برگزاری تظاهرات مردم عراق زنگ هشداری برای آمریکایی‌هاست که از جایگاه متزلزل خود در منطقه آگاه شوند.

سرنوشت آمریکا در منطقه مانند عراق خواهد بود/هر اقدامی علیه آمریکا در عراق از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است/تظاهرات میلیونی جمعه زنگ هشداری برای آمریکاسعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تظاهرات مردم عراق در حمایت از قانون اخراج آمریکا از عراق اظهار کرد: تظاهرات امروز مردم عراق که به احتمال زیاد میلیونی خواهد بود، نخستین تظاهرات بزرگ علیه ایالات متحده آمریکا در این کشور خواهد بود.

او ادامه داد: حمایت مردم عراق از قانون اخراج آمریکا از عراق بیان کننده عمق مشکلات آمریکا در این کشور است، تظاهرات میلیونی یک پیام روشن برای آمریکا دارد و آن این است که آنها  برای ادامه حضور در عراق از امنیت گذشته برخوردار نخواهند بود و  هرگونه اقدام علیه آمریکا در عراق از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: این تظاهرات و اتحاد میان مردم و جریانات سیاسی عراق آمریکایی‌ها را بر سر دوراهی قرار می‌دهد که یا بمانند و هزینه سنگین  حضور خود را ادامه دهند بپردازند یا با توجه به نفرت عمومی  مردم از آنها این کشور را ترک کنند.

زارعی خاطر نشان کرد: تصویب قانون اخراج آمریکا در پارلمان عراق و حمایت های مدنی مردم با برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از این قانون، در واقع علامت روشنی از وضعیت آمریکا در منطقه  است،  بنابراین سرنوشت آمریکا در منطقه دور از سرنوشت آنها در عراق نخواهد بود، معتقدم این زنگ  هشدار و علامتی است  برای اینکه آمریکایی‌ها متوجه  جایگاه  متزلزل خود در منطقه شوند.


بیشتر بخوانید:پایان حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا در حال رقم خوردن است


مقتدی صدر روز سه‌شنبه بیست و چهارم دی (۱۴ ژانویه) طی فراخوانی از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات میلیونی یکپارچه در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی و تجاوزات مستمر آنها دعوت کرد. نکته جالب پس از این فراخوان این بود که این درخواست با واکنش مثبت و حمایت سریع گروه‌های مقاومت و جریان‌های سیاسی نماینده اکثریت ملت عراق روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
افرین به ملت شریف عراق، افرین بر غیرت دینی، افرین بر حامیان شهدای حرم، از دور دست همه شما می بوسم و انگشتی که بر ماشه می رود برای کشتن یا خروج امریکایی ها انگشت سرنوشت یک ملت آزاده است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
باعث افتخارعراق اینکه در برابر آمریکا ایستاده
آخرین اخبار