نمایشگاه عکس و پوستر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در خانه هنرمندان گشایش یافت.

بنمایشگاه عکس و پوستر تئاتر فجر افتتاح شد/ حسینی: وضعیت پوستر‌های تئاتر از سینما بهتر استه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه عکس و پوستر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر با حضور ابراهیم حسینی دبیر بخش پوستر و اقلام تبلیغی تئاتر، سیامک زمردی مطلق دبیر بخش عکس و جمعی از هنرمندان در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

حسینی دبیر بخش پوستر درخصوص آثار ارائه شده در نمایشگاه گفت: ۲۷۵ پوستر از ۹۵ طراح به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت ۶۰ پوستر از ۳۵ هنرمند را به همراه بخش اقلام تبلیغی به نمایش درآوردیم.

وی با بیان اینکه امسال از هر هنرمند ۷ اثر دریافت کردیم ادامه داد: این روال باعث شد تا کیفیت آثار افزایش یابد، طبق روال ۱۱ سال گذشته هم آثار منتخب در کتاب جشنواره چاپ خواهند شد.

حسینی اظهار کرد: اقلام فرهنگی هم ۲ سال است که در جشنواره جای باز کرده، اما برای اینکه مثل پوستر جا بیفتد باید چند دوره مداوم برگزار شود.

وی در خصوص جایگاه پوستر در حوزه تئاتر امروزی گفت: با وجود تمام وسایل تبلیغی پیشرفته، باز هم پوستر جایگاه خودش را دارد و اولین چیزی است که مخاطب با آن مواجه می شود. حتی بعد از اینکه زمان و مکان یک نمایش پایان می‌یابد، پوستر است که باقی می‌ماند و مورد استفاده محققین و نسل‌های بعد قرار می‌گیرد.

دبیر بخش پوستر تئاتر فجر در پاسخ به اینکه آیا پوستر‌های تئاتر مانند پوستر سینما فقط روی چهره‌ها کار می‌کنند یا خیر، اظهار کرد: خوشبختانه پوستر‌های تئاتر باید از یک فیلتر گرافیکی رد شوند؛ کار با چهره بازیگر هم یک سبک است که اگر از فیلتر گرافیک رد شود، تبدیل به یک پوستر خواهد شد.

وی افزود: به هرحال شرایط سینما فرق می‌کند و همیشه گیشه مهم بوده است. در همه دنیا وضعیت پوستر‌های تئاتر از سینما بهتر است.

حسینی یادآور شد: تنها جشنواره‌ای که پوستر را به صورت مجزا برگزار می‌کند و جایزه‌ها و کتاب آن همانند بخش اصلی است، جشنواره تئاتر فجر است و این هم به دلیل نگاه ویژه اداره هنر‌های نمایشی به این حوزه است.

در این مراسم از پوستر جشنواره تئاتر فجر این دوره هم رونمایی شد. 

نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر فجر افتتاح شد/ حسینی: وضعیت پوستر‌های تئاتر از سینما بهتر است

گفتنی است نمایشگاه عکس و پوستر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از ۴ تا ۱۵ بهمن در گالری تابستان خانه هنرمندان برقرار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار