رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا در واکنش به اذعان پنتاگون در آسیب دیدن ۳۴ نظامی آمریکایی در عین الاسد گفت ترامپ صدمات وارد شده به نظامیان شجاع آمریکا را نادیده گرفت!

جو بایدنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا و رقیب ترامپ در واکنش به اذعان پنتاگون در آسیب دیدن ۳۴ نظامی آمریکا به دنبال انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه عین الاسد در عراق گفت ترامپ صدمات وارد شده به نظامیان شجاع آمریکا را نادیده گرفت!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

بایدن گفت: «همین هفته، او (ترامپ) صدمات وارد شده به آن نظامیان شجاع را که در عراق هدف حمله موشکی ایران قرار گرفته بودند نادیده گرفت.»

رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: «او گفت نه، آنها فقط سردرد گرفته‌اند. این حرف‌های او است نه حرف‌های من.»

جو بایدن که در یک همایش انتخاباتی افزود: «ترامپ گفت: شما چرا بزرگ نمی‌شوید؟ چیزی نیست که همان سردرد خودمان است.»


بیشتر بخوانید: کریس مورفی: ترامپ تلفات عین‌الاسد را برای ادعای بازدارندگی علیه ایران جعل کرد


جو بایدن گفت که حدوداً ۳۰۰ هزار نظامی آمریکا با «اختلال استرس پس از سانحه» (PTSD) از جنگ‌های برون‌مرزی آمریکا به کشورشان برمی‌گردند.

بایدن اضافه کرد: «اینکه او این مسئله را اینقدر ساده می‌بیند به نظرم واقعاً تنفرانگیز است.»

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ۸ نظامی آسیب دیده که پیش از این به آلمان منتقل شده بودند اکنون به آمریکا منتقل شده اند.

این در حالی است که پیش‌تر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از دادن اطلاعات و آمار درباره تلفات پاسخ موشکی ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دست ارتش تروریست آمریکا طفره می‌رفت.

وی پیش‌تر نیز مدعی شده بود هیچ نیروی آمریکایی در حمله موشکی ایران به این پایگاه صدمه ندیده است. پنتاگون با گذشت چند روز از حمله موشکی ایران اذعان کرد دست‌کم ۱۶ نظامی آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند.

فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده بود ۱۱ نظامی در خارج از عراق به مداوای پزشکی نیاز دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
شجاع نه قاتلان مردم بیگناه خاورمیانه
Iran (Islamic Republic of)
سید 29-29
۰۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
حاکمان امریکا با دروغ وحیله وفریب به امریکاییها وجهان توهین میکنند . وخودشان از انسانیت بوی نبرده اند .
آخرین اخبار