معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست در این روز‌های سرد و برفی از دانه پاشی دستی برای پرندگان وحشی خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به برودت هوا و بارش برف طی روز‌های اخیر، گفت : شدت بارش به حدی نبوده که وضعیت زیستگاه‌های ما بحرانی شود و نیازی به دانه‌پاشی برای پرندگان و تغذیه دستی برای حیات وحش داشته باشیم.

او گفت : با این وجود پاسگاه‌های محیط بانی ما در آماده‌باش هستند تا اگر نیاز شد و پوشش برف زیاد بود، تغذیه دستی را با شیوه مناسب برای حیات وحش انجام دهند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست در این شرایط اصلا به صورت خودسرانه برای پرندگان دانه پاشی نکنند و افزود: حیات وحش و پرندگان بجز در شرایط خیلی حاد و بحرانی می‌دانند چطور غذای مورد نیاز خود را تامین کنند و اگر مردم مدام برای آن‌ها تغذیه دستی انجام دهند، آن‌ها را به اهلی شدن نزدیک می‌کنند.

ولی زاده با اشاره به احتمال نزدیک شدن برخی گونه‌های جانوری به زیستگاه‌های انسان خصوصا در روز‌های سرد و برای جست و جوی غذا، افزود: از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان به این حیوانات آسیب نزنند و در صورت مشاهده با تفلن ۱۵۴۰ محیط زیست تماس بگیرند تا نسبت به زنده‌گیری آن‌ها اقدام شود.

او گفت: به دلیل تخریبی که در محیط زیست و جنگل‌ها ایجاد کرده ایم و همچنین نزدیک شدن زیستگاه انسان به محیط زیست، گاهی برخی از گونه‌ها به منازل مسکونی نزدیک می‌شوند که باید از آسیب به آن‌ها خودداری شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه معمولا گونه‌هایی از جمله گرگ، شغال، روباه و در برخی مناطق خرس ممکن است به مناطق مسکونی نزدیک شوند، گفت: احتمال نزدیک شدن حیوانات به روستا‌ها بیشتر است و در شهر‌ها موارد کمتری را داریم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.