۷ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی گیلان با هدف صیانت از آثار تاریخی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از انعقاد ۷ تفاهم‌نامه همکاری در حوزه میراث‌فرهنگی و در راستای صیانت از آثار تاریخی با دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

او افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ تفاهم‌نامه همکاری با موضوع بررسی‌های باستان‌شناختی، انجام عملیات نظارت بر خاک‌برداری، نظارت بر عملیات و مرمت آثار تاریخی، تهیه اطلس میراث‌فرهنگی، پشتیبانی از انجام گمانه‌زنی، بررسی و شناسایی آثار، مستندسازی و تشکیل پرونده آثار تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس، برگزاری نشست‌های تخصصی و جشنواره‌های حوزه میراث فرهنگی با دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان گیلان منعقد کرده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: این تفاهم‌نامه‌های همکاری با رویکرد حفاظت و صیانت از آثار تاریخی با دستگاه‌هایی همچون استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بنادر و کشتیرانی، مرکز اقیانوس‌شناسی، اداره کل اوقاف گیلان، شهرداری لاهیجان، سازمان آب منطقه‌ای استان، دانشگاه گیلان، جهاد دانشگاهی و مرکز نوغان‌داری امضاء شده است.

جهانی در پایان تصریح کرد: استان گیلان با دارا بودن هزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی در کشور را دارا است.

انتهای پیام/م. ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.