مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بازگشایی ۷۸ راه روستایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در روز‌های پنج شنبه و جمعه راه ۷۸ محور روستای استان که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.

حق لطفی افزود: بازگشایی و برف روبی این مسیر‌های ارتباطی با استفاده از ۳۳ دستگاه از ماشین آلات و مشارکت ۵۰ راهدار انجام شد.

او اضافه کرد: هفته گذشته نیرو‌های راهداری استان قزوین از لحظه آغاز بارش برف تا دیروز جمعه چهارم بهمن ماه راه‌های اصلی، شریانی و فرعی را برف‌روبی و نمک پاشی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه از رانندگان خواست در فصل زمستان که احتمال بارش برف و کولاک در جاده‌ها وجود دارد برای تردد در مسیر‌های روستایی، حتما با زنجیر چرخ حرکت کنند.

حق لطفی افزود: در طرح راهداری زمستانی ۳۵۰ راهدار در ۲۶ راهدارخانه استان قزوین به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در حال خدمات رسانی به مسافران هستند.

استان قزوین دارای هزار کیلومتر راه کوهستانی و صعب العبور است و هفت درصد عملیات برف روبی راه‌های کشور در این استان انجام می‌شود.

قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار