نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: توافق آمریکا و طالبان می‌تواند زمینه را برای گفتگوهای بین‌الافغانی فراهم سازد تا مردم افغانستان خودشان بتوانند در زمینه صلح به یک تصمیم برسند.

کابلوف: توافق آمریکا و طالبان زمینه ساز گفتگوی بین‌الافغانی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: توافق آمریکا و طالبان می‌تواند زمینه را برای گفتگوهای بین‌الافغانی فراهم سازد تا مردم افغانستان خودشان بتوانند در زمینه صلح به یک تصمیم برسند.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اظهار داشت: «من پیشنویس توافقنامه صلح را ندیدم؛ این پیشنویس در مورد چگونگی متوقف‌کردن جنگ در افغانستان و چگونگی خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.»

کابلوف افزود: این به افغان‌ها بستگی دارد که چگونه قدرت را تقسیم می‌کنند و آیا پس از گفتگوی بین‌الافغانی، طالبان را در قدرت سهیم می‌سازند یا خیر.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان همچنین در مورد نقش کشورها در روند صلح افغانستان گفته‌است که پاکستان در کنار آمریکا، روسیه و چین نقشی مشارکتی در روند صلح خواهد داشت اما هند بر گروه طالبان نفوذی ندارد و نیاز است در این زمینه همراه شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.