پنج انتظار کلیدی زائران از مسئولان خراسان رضوی

زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) پنج انتظار کلیدی از مسئولان خراسان رضوی دارند که مهمترین آن کنترل و نظارت بر قیمت‌هاست.

پنج انتظار کلیدی زائران از مسئولان خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:کنترل ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی، افزایش مکان‌های رفاهی، رسیدگی بر اسکان و افزایش توقفگاه‌های خودرو از مهمترین خواسته‌های زائران حرم مطهر امام هشتم (ع) در مشهد است که تمام تلاش برای حل این مشکلات به کار گرفته شده است.

او تصریح کرد: به طور متوسط سالانه ۳۵ میلیون زائر ایرانی و سه میلیون زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند و سفر سه میلیون و ۹۹۷ زائر خارجی طی ۹ ماه امسال به مشهد نشان می‌دهد این روند تا پایان امسال رشد خوبی نسبت به سال قبل دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای زیارت آسان زائران بارگاه منور رضوی انجام شده که با اجرایی شدن آن به نحو شایسته در خدمت زائران خواهیم بود.

براتی افزود: اعتباری به عنوان بودجه زیارت برای خراسان رضوی در نظر گرفته نشده که امیدواریم در این زمینه اقداماتی انجام شود.

او با اشاره به راه‌اندازی کارگروه زیارت تصریح کرد:کارگروه ملی زیارت پس از ۲ سال و نیم بلاتکلیفی با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و با دستور رییس جمهوری تشکیل و دبیرخانه دائمی آن در استانداری خراسان رضوی مستقر شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به نخستین جلسه شورای راهبردی اربعین حسینی در سال آینده گفت: با حضور اعضای این شورا و همچنین افراد صاحب نظر در حوزه اربعین این نشست برای بررسی آسیب‌های اربعین گذشته و ارائه راهکار‌های جدید  برگزار شد.

براتی افزود: به همین منظور با هماهنگی صورت گرفته و به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی پژوهش میدانی در چهار مرز خروجی به کشور عراق انجام شد که در این پژوهش شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و نتایج مطلوبی به دست آمد.

او تصریح کرد: براساس این پژوهش مهمترین مشکل، مسائل بهداشتی، حمل و نقل و گرانی سفر بوده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال ستاد مرکزی اربعین از این پژوهش، مقرر شد نتایج آن برای ستاد مرکزی ارسال تا در برنامه‌ریزی‌های اربعین سال آینده از آن بهره‌برداری شود.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.