مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در پایانه مسافربری شهید کاویانی با راه‌اندازی یک مرکز فروش بلیت متمرکز، دیگر جای برای فعالیت دلالان وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ارتقای سطح خدمات در کل حوزه‌های حمل و نقل و بار مسافر بر جاده و ارتقای سطح ایمنی تردد در سطح جاده‌ها را در قالب ۲ هدف و برنامه مهم حوزه فعالیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد.

او گفت : براساس آمار و ارقام حمل و نقل بار و مسافر بیش از ۹۰ درصد در کل کشور و بیش از ۹۵ درصد در استان از طریق ناوگان حمل و نقل برون شهری است و هیچکدام از حمل و نقل‌ها قادر به جایگزینی حمل و نقل جاده‌ای نخواهد شد.

او به وجود بیش از ۸ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و همچنین روستایی در استان اشاره کرد و گفت: وظیفه نگهداری، مدیریت و ایمن‌سازی تردد کل ناوگان عمومی و شخصی را برعهده داریم تا بتوانیم سفری مطمئن، ایمن و روان داشته باشیم.

کرمی با اشاره به فعالیت ۲۱ هزار راننده و ۱۶ هزار ناوگان بار و مسافر در سطح استان، افزود: این افراد به اقتصاد مملکت و استان کمک شایانی می‌کنند.

او به مشکل عرضه و تقاضا در بخش پایانه بار اشاره و گفت: اعلام بار به این معنا است که یک حق را برای راننده که بار را می‌برد ایجاد می‌کند، اما هیچ امتیازی بین صاحب‌بار، تولیدکننده، صادرکننده و شرکت بخش حمل و نقل ندارد، قطعا اگر بار را نبرند روی زمین می‌ماند.

کرمی گفت: شرکت بخش حمل و نقل معمولا بار را به‌کسی می‌دهد که ۱۲ ماه بار را برای آن شرکت تحت هر شرایطی می‌برد.

او افزود: پیشنهاد الزام بار را به‌جای اعلام بار به شرکت حمل و نقل و کل ناوگان حمل و نقل بار که در داخل پایانه بار حمل و نقل کرمانشاه است، داده‌ایم که در صورت توافق الزام بار، دیگر برای جابه‌جایی بار‌ها به اصطلاح به صورت چاق و لاغر عمل نمی‌شود.

این مسؤول افزود: بعد از هدفمندی یارانه قرار شد درگاه ملی بار ایجاد شود تا رانندگان به این سایت مراجعه کنند و شفاف‌سازی صورت بگیرد، اما، چون چند وزارتخانه در این راستا دخیل بودند به‌علت عدم هماهنگی مسکوت ماند و به نتیجه نرسید.

او گفت: پایانه در کرمانشاه به بخش خصوصی سپرده شده که نظارت بر کل ساختار ساختمانی و ساختاری خود پایانه، شرکت حمل و نقل و رانندگان وظیفه راهداری است.

کرمی گفت: در سطح کشور برای اینکه قیمت نرخ بار استان‌ها تفاوت چندانی با هم نداشته باشد طرح «تن کیلومتر» (کرایه حمل یک تن محموله به ازای یک کیلومتر جابه‌جایی) را براساس شاخص‌های خاصی از جمله نوع جاده، گردنه‌های برفگیر بودن، سختی راه، نوع بار، میزان کیفیت و کمیت بار و... اجرا شده است.

او گفت: متاسفانه به‌دلیل کمبود بار در سطح گسترده و مازاد ناوگان حمل و نقل معمولا احتمال «خواب» ناوگان وجود دارد که در این مورد تخلف‌های از شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان دیده می‌شود، البته با گزارش و ارائه مستندات در کمیسیون ۱۱ و ۱۲ به موضوع رسیدگی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص فعالیت دلالان در پایانه مسافربری شهید کاویانی گفت: کمبود مسافر و افزایش قیمت‌ها موجب یک‌سری رقابت‌های ناسالم می‌شود.

کرمی افزود: به‌طور قاطع می‌گوئیم، در پایانه مسافربری شهید کاویانی با کمک مجموع صنوف حمل و نقل، رانندگان، شهرداری و پلیس، با راه‌اندازی یک مرکز فروش بلیت متمرکز، دیگر دلال وجود ندارد.

او گفت: بلیت‌فروشی در پایانه اتوبوس‌رانی شهید کاویانی کرمانشاه به صورت متمرکز و در یک محل و با حضور باجه‌ها برای تمام تعاونی‌ها ایجاد شده که مسافران برای خرید بلیت هر تعاونی باید به همین محل مراجعه کرده و یا از طریق سامانه‌های اینترنتی اقدام به خرید بلیت کنند، یعنی اگر یک بلیت فروش برود بین چند ناوگانی که سفر کرده‌اند تقسیم می‌شود و دیگر صرف و یا جایی برای فعالیت دلالان ندارد.

کرمی با اعلام سامانه ۳۰۰۰۱۴۱، افزود: این سامانه پل ارتباطی بین ما و رانندگان شرکت‌های حمل و نقل است هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق این پل ارتباطی به ما اطلاع دهند تا در اسرع‌وقت رسیدگی شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.