دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: نظام ما دارای دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است.

در حال تکمیل///جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد رد صلاحیت برخی نمایندگان و حاشیه سازی اصلاح طلبان؛ اظهار کرد: ابتدا باید این را بپذیریم که نظام ما دارای دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است؛ اگر کسی واقعاً قائل به قانون اساسی بوده و آن را قبول داشته باشد که ما پایبند به قانون هستیم، این دو رکن را به هیچ وجه نباید فراموش کند.

او افزود: مقدار زیادی از اسلامیت نظام توسط شورای نگهبان تضمین می‌شود؛  همچنین شورای نگهبان لوایح و قوانین را بررسی می‌کند تا مطابق قانون اساسی باشد و هم افرادی که می خواهند نامزد شوند را مورد بررسی قرار می‌دهد، زیرا مردم زمانی به کاندیداها اعتماد می‌کنند که مطمئن باشند این کاندیداها مخالفتی با اسلام و نظام ندارند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر جوسازی ها و فرافکنی هایی را عده ای انجام می دهند و برخی اوقات به دنبال آن هستند که مشکلاتی را که در این شش سال ایجاد کردند از آنها فرار کنند تا در انتخابات  بتوانند به نوعی مسئله اصلی را تغییر داده و جامعه را به سمت حواشی سوق دهند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: امروز برخی برای آنکه فضا را به سمتی سوق بدهند که مردم به سمت دوقطبی جدیدی بروند و مسائل اصلی را فراموش کنند، موضوعات حاشیه ای را مطرح می کند. اصطلاح طلبان اگر به واقع به دنبال منافع ملت بودند باید در این ۶ سال اشتباهاتی که دولت کرد را دنبال کنند و سعی می‌کردند آنها را رفع کنند.

او در پایان تاکید کرد: مسئله اصلی که امروز اصلاح طلبان دنبال می کنند این است که ذهن مردم را از مسائل اصلی غافل کنند، البته چون این موضوع نخ‌نما شده بعید است که آن ها بتوانند دوباره از این حربه بهره ببرند؛ البته برای آنها چاره ای باقی نمانده و مجبورند که به سمت چنین کارهایی سوق یابند.


بیشتر بخوانید: کدام نمایندگان مجلس برای دوره یازدهم رد صلاحیت شدند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار