رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور گفت: حمایت از محیط زیست حق شهروندان است و دولت باید با آلودگی‌های زیست محیطی مقابله و در حفظ این حوزه تلاش کند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شبیری، رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور در جشنواره ملی آموزش محیط زیست که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: تاثیر زیان بار انسان بر محیط زیست، منجر به شکل گیری حوزه شهروندی محیط زیست شده است که این مهم همکاری مراکز آموزش عالی برای انجام پژوهش در این زمینه را می‌طلبد.

او  با بیان این که محیط زیست تمامی زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: منشور حقوق شهروندی داشتن محیط زیست سالم و شرایط مطلوب را یک حق می‌داند و برآن تاکید شده است.

رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور تصریح کرد: آموزش همگانی محیط زیست رویکردی اثر بخش است که این دانشگاه در دستور کار خود قرار داده، چراکه با آگاه کردن مردم نسبت به پیچیدگی محیط زیست تعهد برای استفاده مناسب از این حوزه را افزایش می‌دهد.

شبیری با یادآوری این که اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه عموم می‌داند، بیان کرد: آشنا کردن افراد با حوزه محیط زیست و مقابله با آلودگی‌ها می‌تواند مسائل این حوزه را به درستی رفع کند.


بیشتر بخوانید: ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی برای حفظ محیط زیست


او یادآوری کرد: بند دوم از این اصل قانون اساسی ارتقای آگاهی در حوزه محیط زیست را الزامی می‌داند، آموزش محیط زیست شامل دو بخش است، یکی از این بخش‌ها به همه اقشار و طبقات و دیگری همه سازمان‌ها و نهاد‌ها را که با استفاده از اسناد بالا دستی در برابر آن مسوول هستند، برمی‌گردد.

رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور ادامه داد: نامگذاری یک روز اختصاصی به نام محیط زیست امری طبیعی است، در کرسی یونسکو پیشنهاد‌های بسیاری برای این روز داده شده و برنامه‌هایی مانند جشنواره رونمایی از دانش نامه تخصصی محیط زیست را مد نظر قرار داده ایم که گامی مناسب در این حوزه است.

شبیری به آموزش محیط زیست در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: این دانشگاه ۲۴ نمایشگاه تخصصی محیط زیست برگزار می‌کند و همچنین ارائه برنامه‌های پایان نامه‌های محیط زیست را در حیطه فعالیت‌های خود دارد تا گامی در جهت همگانی ساختن آموزش و تحقق اهداف این کرسی بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار