سردار اشتری درباره کشفیات موادمخدر در ۱۰ ماه گذشته توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با موادمخدر که صبح امروز (دوشنبه ۷ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد مردم علاقه زیادی به شهید سلیمانی داشتند و مشاهده کردید که آن‌ها چه باشکوه در مراسم تشییع پیکر آن شهید بزرگوار حضور یافتند و ارادت خود را به امام(ره) و رهبر انقلاب و یک فرمانده مخلص نشان دادند.

وی افزود: امروز اگر شرح زندگی شهید سلیمانی را برای جوانان بگوییم، حتما از قهرمان‌هایی که در کتاب‌ها خواندیم بالاتر خواهد رفت.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید این رشادت‌ها را ترویج دهیم، گفت: باید نسل‌های آینده بدانند که سردار شهید سلیمانی چه مجاهداتی داشت و برای امنیت مردم منطقه جانفشانی کرد.

سردار اشتری با اشاره به آخرین وضعیت کشفیات موادمخدر در سال جاری بیان کرد: در ۱۰ ماهه اخیر حدود ۷۰۰ تن کشفیات موادمخدر داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: بحث مقابله و مبارزه با ورود و برخورد با باندها و توزیع‌کنندگان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر یکی از اولویت‌های اصلی ما در ۳ سال گذشته بوده است.

سردار اشتری گفت: بحث مقابله و مبارزه با مواد مخدر هم دغدغه مردم و هم مطالبه مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: منظور ما از برخورد با موادمخدر، برخورد با انواع مختلف موادمخدر نظیر صنعتی، سنتی و هم پیش‌ساز‌ها است و برای این برنامه‌ها باید یک نقشه راهی داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید به این موضوع بپردازیم که چگونه از ورود مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری کنیم؟ گفت: بعد از حضور آمریکایی‌ها در کشور همسایه، کشت مواد مخدر ۵۰ برابر شد.

وی بیان کرد: خیلی از سازمان‌های بین المللی وظیفه مقابله با موادمخدر را برعهده دارند، چرا سازمان‌های بین المللی آمریکایی‌ها را به کشت موادمخدر متهم نمی‌کنند؟ وزارت خارجه و دستگاه‌های مربوطه باید این موارد را در سطح بین المللی عنوان کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه حدود ۷۲ درصد کشفیات موادمخدر ما مربوط به استان‌های شرقی کشور است، افزود: شرق کشور از نظر مبارزه و مقابله با موادمخدر برای ما اهمیت دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید باند‌ها و سران اصلی موادمخدر را شناسایی کنیم، تصریح کرد: برای سرعت کار، دقت بیشتر و حفاظت از جان ماموران باید از تکنولوژی‌های جدید مانند پهپاد در حوزه کشف و شناسایی موادمخدر استفاده کنیم، چراکه ماموران ما سرمایه‌های ما هستند و نباید حتی یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست دهد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های هنری در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: استفاده از ظرفیت‌های هنری مانند فیلم‌های ۱۱۰ ثانیه می‌تواند تأثیر مستقیم در این حوزه داشته باشد و از ۳۰۲ اثر تولید شده، حدود ۳۰ درصد آن‌ها قابل بهره برداری است.

سردار اشتری ادامه داد: امروز نگرانی ما، اعتیاد در مدارس، دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها است و باید از طریق رسانه و کارهای هنری اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بحث خرده فروشان موادمخدر بیان کرد: باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و با باند‌ها و مافیای این حوزه برخورد کنیم، چرا که این خرده فروشان برای مردم نگران کننده هستند.

وی با بیان اینکه برخورد با خرده فروشان موادمخدر در اولویت‌ برنامه‌های نیروی انتظامی قرار دارد، ادامه داد: خرده فروش موادمخدر مرتکب جرم می‌شود.

سردار اشتری بیان کرد: به نظرم دوره‌های ۲ تا ۳ ماهه برای ترک موادمخدر کفایت نمی‌کند و قانون در این زمینه باید تغییر کند، مردم این معتادان متجاهر را در جامعه می‌بینند و از آن‌ها متأثر و نگران می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر از ظرفیت ستاد مبارزه با موادمخدر استفاده کنیم و این افراد را به اماکن از پیش تعیین شده تحویل دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
با تشکر و قدردانی از زحمات و جانفشانی های این دلاوران.
آخرین اخبار