خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد روسیه مراحل تحویل دومین محموله سامانه موشکی اس-۴۰۰ تریومف را به چین به اتمام رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع دیپلماتیک نظامی روز دوشنبه به خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد روسیه مراحل تحویل دومین محموله سامانه موشکی اس-۴۰۰ تریومف (S-۴۰۰ Triumf) را به چین که قرار بود از طریق دریایی تحویل پکن شود، به اتمام رسانده است و سند تحویل این سامانه ماه دسامبر در چین به امضا رسید.

این منبع اعلام کرد مراحل تحویل دومین محموله سامانه موشکی اس-۴۰۰ که شامل دو پرتابگر موشک، ایستگاه‌های راداری، تجهیزات خدماتی و انرژی، قطعات و تجهیزات یدکی می‌شود به اتمام رسیده و چین همچنین بیش از ۱۲۰ موشک هدایت‌شونده پیشرفته ضد هواپیما را از دو نوع آن دریافت کرده است.

به گفته این منبع، سند تحویل سامانه اس-۴۰۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین به امضاء رسید و همه محموله‌ها با چند کشتی به چین تحویل داده شد. اولین کشتی حامل این محموله ژوئیه سال ۲۰۱۹ راهی چین شد.

این خبر به طور رسمی به تایید نرسیده است.

چین نخستین خریدار خارجی پیشرفته‌ترین سامانه موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ تریومف روسیه است و روسیه قرارداد تحویل دو محموله سامانه اس-۴۰۰ را سال ۲۰۱۴ با چین امضاء کرد. نخستین محموله این سامانه بهار سال ۲۰۱۸ تحویل چین داده شد.

این سامانه جدیدترین سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد و میان برد است که سال ۲۰۰۷ عملیاتی و با هدف متهدم ساختن هواپیماها، موشک‌های کروز و بالستیک طراحی شد.

روسیه با چین، ترکیه و هند قرارداد تحویل سامانه اس-۴۰۰ را امضاء کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار