معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: متاسفانه اصفهان آلوده ترین کلانشهر ایران است و مشکلات زیست محیطی و تنش های شهری مختلفی وجود دارند که بر فعالیت اصفهانی ها تاثیر می گذارند.

ژیان پور، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: وارد فاز جدیدی از کار‌ها در حوزه سلامت شدیم که تحت عنوان مراکز مراقبت و درمان در خانه اجرا می‌شوند.

او ادامه داد: مراکز مراقبت و درمان در منزل، پاسخی به مشکلات کلانشهر هاست و متاسفانه ما در آلوده‌ترین کلانشهر ایران یعنی اصفهان هستیم و مشکلات زیست محیطی و تنش‌های شهری مختلفی وجود دارند که بر فعالیت مردم تاثیر می‌گذارند.

ژیان پور اظهار کرد: برای حل این مشکلات اتفاقی با نام مراقبت و درمان در منزل در حال پیگیری است تا در چهارچوب استاندارد‌ها و با اخذ مجوز‌های لازم همراه با نظارت مسئولین فنی که شامل پزشکان می‌شود، موفق شویم بیمارستان خانگی ایجاد کنیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: قرار است این مرکز به صورت شبانه روزی کار کند و مراقبت‌های غیر اورژانسی در آن صورت گیرد.

او درباره مشکلات پیش روی این پروژه گفت: هرچند نسخه‌های حداقلی این پروژه مانند مراکز مشاوره خدمات پرستاری و مامایی در شهر اجرا شده اند، اما مسلماً به عنوان یک پدیده نو، باید تلاش‌های لازم صورت بگیرد تا مردم به سمت این خدمات گرایش پیدا کنند و بیمه‌ها هم این خدمات را به رسمیت بشناسند. امیدواریم با موفقیت این ایده، باری از روی دوش مردم برداشته شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.