سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان گفت: در حالی نتیجه را به اسلوونی واگذار کردیم که می‌توانستیم برابر این تیم یک پیروزی خوب دست یابیم.

اقبال لطف الله نسب سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی تیمی ملی کشورمان برابر اسلوونی برای کسب سهمیه تیمی المپیک توکیو اظهار داشت: بازی با تیم اسلوونی، بازی دشواری بود و پیشبینی می‌کردیم برابر این تیم کار سختی داشته باشیم. به هر حال بازیکنان این تیم روی کاغذ نسبت به بازیکنان ما برتری داشتند و این طور به نظر می‌رسید که اسلوونی به راحتی ما را می‌برد، اما بازی به گونه‌ای بود که بر اثر بی دقتی بازیکنانمان در پوئن‌های حساس، بازی را واگذار کردیم. در حالی نتیجه را به اسلوونی واگذار کردیم که می‌توانستیم برابر این تیم یک پیروزی خوب، حتی با نتیجه ۳ - ۰ به دست بیاوریم. بازیکنان ما با اشتباهاتشان توپ‌های ساده‌ای را در اختیار حریف گذاشتند و آن‌ها به خوبی از اشتباهات بازیکنان ما استفاده کردند و توانستند بازی را ببرند.

بازیکنان ما با تمام همت و غیرتشان رفتند که اسلوونی را ببرند، اما نشد

در مجموع از عملکرد تمام بازیکنانم راضی هستم، زیرا آن‌ها هر کاری می‌توانستند انجام دادند و چیزی کم نگذاشتند. بازیکنان ما با تمام همت و غیرتشان رفتند که اسلوونی را ببرند، اما نشد. در برخی از پوئن‌های بازی، شرایط به نفع ما نبود و در حالی که با نتیجه ۳-۶ از حریف پیش بودیم و باید این تیم را می‌بردیم، ۲ امتیازی که باید می‌گرفتیم را به حریف تقدیم کردیم و همین باعث شد اسلوونی امتیاز دوبل را بگیرد.  

حتی خودمان هم فکر نمی‌کردیم نوشاد حریف قدرتمندش را شکست دهد

نوشاد عالمیان بازی مطمئنی ارائه داد و حریف باتجربه اش را به گونه‌ای برد که حتی ما هم انتظارش را نداشتیم. به هر حال حریف او بازیکن قدرتمندی بود و می‌دانستیم که نوشاد برابر او بازی سختی دارد. با توجه به این که نوشاد در المپیک هم به این حریفش باخته بود و هیچ وقت نتوانسته بود او را ببرد، فکر می‌کردم بازی خیلی سختی داشته باشد، اما خوشبختانه او با تمرکز بسیار بالا بازی کرد و حریف قدرتمندش را شکست داد تا با نتیجه ۱-۱ مساوی شویم.  

انتظار نداشتم طاهرخانی پس از مدت‌ها دوری، چنین نمایش درخشانی داشته باشد

در بازی سوم، نیما عالمیان با نتیجه ۹ بر ۶ جلو بود و پاسی که به دست چپش آمد را خراب کرد و اگر می‌توانست این امتیاز را بگیرد، بازی را می‌برد. اگر نیما این بازی را می‌برد، نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد. در بازی آخر، حمیدرضا طاهرخانی بازی بسیار خوبی انجام داد و حریفش که رنک شصت و دوم دنیا را در اختیار دارد، شکست داد. طاهرخانی برای مدتی در مسابقات بین المللی بازی نکرده بود و به همین دلیل، اصلا انتظار نداشتم او چنین نمایش خوبی داشته باشد. پیش از آغاز مسابقات هم یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های من، دوری طاهرخانی از مسابقاتی در این سطح بود، اما او خوشبختانه بازی بسیار خوبی انجام داد و باید حریفش را می‌برد، اما این اتفاق رخ نداد.  


‌می‌توانستیم اسلوونی را شکست دهیم

طاهرخانی گیم اول را برد و در حالی که با نتیجه ۸-۱۰ در گیم دوم جلو بود، نتیجه را واگذار کرد تا کار به تساوی بکشد. در نهایت بازی به گیم پنجم کشید و با وجود این که عقب افتادگی اش را جبران کرد، درپایان به حریفش باخت. اگر کار به بازی آخر می‌کشید، با توجه به این که بازیکن اسلوونی به یار ۳ ما باخته بود، قطعا تیم ما از لحاظ روحی دست برتر داشت و می‌توانستیم بازی را با پیروزی به پایان برسانیم.  

از عملکرد تیم راضی هستم

در مجموع عملکرد تیم بسیار خوب بود و همه ما همدل و متحد بودیم تا بتوانیم این بازی را ببریم. از بازیکنانی که روی نیمکت نشسته بودند و کسانی که بازی می‌کردند، با تمام توان برای پیروزی تیم تلاش می‌کردند و بازیکنی که بازی می‌کرد را تشویق می‌کردند. جا دارد از امین احمدیان و امیرحسین هدایی هم به خاطر حمایت‌ها و همراهی‌هایی که کردند، تشکر ویژه‌ای کنم. به شخصه از عملکرد تیم راضی هستم و به جز این که بازی را نتوانستیم ببریم، هیچ مشکل دیگری نداشتیم.  

برای کسب سهمیه انفرادی هنوز شانس داریم

ما فرصت کسب سهمیه تیمی را از دست دادیم و دیگر هیچ فرصتی برای ما باقی نمانده است. برای سهمیه انفرادی هنوز امید داریم و در ۲ میدان باقی مانده، بازیکنان ما می‌توانند سهمیه بگیرند. یکی از این مسابقات در تایلند برگزار می‌شود و اگر نیما و نوشاد بتوانند سهمیه بگیرند که خیلی خوب است. در غیر این صورت باید در مسابقات قطر شرکت کنیم و آن جا هم شانس خودمان را برای کسب سهمیه امتحان کنیم. در آخرین مرحله نیز برخی بازیکنان براساس رنکینگ جهانی، جواز حضور در المپیک را به دست می‌اورند. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد و در زمانی که بازیکنان براساس رنکینگشان سهمیه می‌گیرند، بازیکنان ما در رنکینگ چه جایگاهی خواهند داشت.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار