رسانه انگلیسی insidethegames با انتشار گزارشی به تشریح وضعیت کاروان پارالمپیک ایران برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ توکیو پرداخت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت insidethegames در گزارش خود نوشت: ایران سیاست خود را برای بازی‌های پارالمپیک امسال در توکیو اعلام کرده است و مدعی شده به جای فرستادن تیمی پر تعداد، بر اعزام ورزشکارانی که شانس مدال آوری خوبی دارند، تمرکز خواهد کرد.

چهار سال پیش ایران ۱۱۰ ورزشکار را به ریو ۲۰۱۶ اعزام کرد که در ۱۲ رشته ورزشی به رقابت پرداختند. آن‌ها هشت مدال طلا، ۹ نقره و هفت برنز را به خانه بردند و در جدول توزیع مدال‌ها در رتبه پانزدهم قرار گرفتند. امسال ایران در نظر دارد تیمی با ۷۲ ورزشکار را به توکیو ۲۰۲۰ ببرد. منطق ایران برای کاهش ۳۸ نفری نسبت به المپیک ریو این است که تمرکز روی ورزشکارانی باشد که شانس بیشتری برای کسب مدال در پایتخت ژاپن دارند.

ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بر روی کیفیت تمرکز می‌کند


این سایت به نقل از هادی رضایی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران نوشت: سیاست ما در این بازی‌ها کیفیت بیشتر، کمیت کمتر است.

یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد نفرات اعزامی ایران، صرفه جویی در هزینه‌ها است. کاروان اعزامی ایران شامل تیم‌های فوتبال پنج و بسکتبال با ویلچر خواهد بود.

Insidethegames سپس به معرفی رضایی پرداخت و نوشت: رضایی یکی از مشهورترین ورزشکاران و مربیان پارالمپیک ایران است. او کاپیتان تیم والیبال نشسته ایران بود که مدال‌های طلای پارالمپیک سئول ۱۹۸۸، بارسلونا ۱۹۹۲ و آتلانتا ۱۹۹۶ را کسب کرد.

سپس مربی تیمی بود که در بازی‌های سیدنی ۲۰۰۰، پکن ۲۰۰۸ و ریو ۲۰۱۶ مدال طلا کسب کرد در آتن ۲۰۰۴ و لندن ۲۰۱۲ به مدال نقره رسید. بهترین عملکرد ایران در رقابت‌های پارالمپیک از زمان اولین حضورشان در این بازی‌ها یعنی از پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول تا کنون، در پارالمپیک لندن بود که با کسب ۲۴ مدال از جمله ۱۰ طلا در رده ۱۱ قرار گرفت. ایران بیشترین موفقیت خود را در ورزش‌های دو و میدانی و والیبال نشسته داشته است.


بیشتر بخوانید: قهرمان المپیک محاکمه شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار