به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موسوی روز دوشنبه، توضیح داد: پرواز ساعت ۶:۳۵ دقیقه هواپیمایی کاسپین از تهران به مقصد ماهشهر به صورت عادی انجام شد و تا زمان نزدیکی به فرودگاه ماهشهر همه چیز طبیعی بود، اما در زمان فرود و هنگامی که چرخ هواپیما باز شده و آماده نشستن بر روی باند شده بود، به ناگهان سرعت هواپیما زیاد شد، به طوری که تصور کردیم در زمان فرود، چرخهای هواپیما شکسته شده و به روی باند کشیده میشود.
وی افزود: پس از آن، هواپیما حدود ۲.۵ کیلومتر طول باند را طی کرد و از دیواره فرودگاه عبور کرد و به داخل بزرگراهی که بندر امام را به بندر ماهشهر وصل میکند وارد شد و در همانجا توانست متوقف شود.
موسوی که در صندلی انتهایی هواپیما نشسته بود، اضافه کرد: هیچکدام از مسافران نمیدانستند چه اتفاقی افتاده، اما همه ترسیده بودند و جیغ میکشیدند، بعضی از صندلیها هم به دلیل فشار زیادی که به هواپیما وارد شده بود، شکسته شدند.
وی ادامه داد: مهمانداران در همان لحظات اول توانستند درهای اضطراری هواپیما را باز و مسافران را خارج کنند، البته، چون پلکانی نبود مسافران به سختی پیاده شدند.
موسوی خاطرنشان کرد: در پرواز مشاهده کردیم که به مسافران آسیب جسمی جدی وارد نشده و همه سالم از هواپیما خارج شدند، اما به نظر میآید که مسافران آسیبهای روحی دیدهاند.
وی بیان کرد:اهالی منطقه در همان لحظات اول در اطراف هواپیما جمع شده بودند و در صحبتی که با آنها داشتیم، میگفتند با شنیدن صدای بسیار شدیدی ناشی از برخورد هواپیما با زمین، از خانههایشان بیرون آمده و به ناگهان یک هواپیما در خیابان مشاهده کردهاند که برای آنها بسیار تعجب برانگیز بود؛ ساکنان منطقه گفتند که خلبان باید دور میزد، ولی این کار را انجام نداده است.
موسوی ادامه داد: در زمان فرود هیچ نیروی امدادی در محل حاضر نبود، اما ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس از فرود هواپیما آتش نشانی، اورژانس و پلیس به محل رسیدند و کار ایمن سازی فضا را انجام دادند.
وی گفت: مسافران پس از فرود هواپیما پیاده شدند و از شرکت هواپیمایی کسی برای دلجویی نیامد؛ البته اتوبوسی برای انتقال مسافران متوقف شده بود، اما با توجه به اینکه گفته میشد ممکن است هواپیما منفجر شود، همه مسافران میخواستند به سرعت از محل فاصله بگیرند.
لزوم پاسخگویی مسوولان
این مسافر پرواز ماهشهر، همچنین خواستار پاسخگویی و رفع دغدغه مسافران از سوی شرکت هواپیمایی و مسئولان شد و گفت: هیچیک از مسوولان، به ویژه شرکتهای بیمهگر یا مسئولان شرکت هواپیمایی کاسپین، با مسافران تماسی نداشته و بیانیه یا توضیحی درباره حادثه امروز ندادند و مشخص نیست چه کسی پاسخگوی آسیب روحی به مسافران و یا وسایلی است که در هواپیما جا مانده است.
وی با اشاره به تحویل ندان بار مسافران این پرواز، افزود: بار و وسایل مسافران با گذشت هشت ساعت از فرود، به آنها تحویل داده نشده و باید به مسافران در این باره توضیح داده و نگرانی آنها برطرف شود، چون ممکن است برخی از مسافران وسایل گرانقیمت همراه داشته باشند.
موسوی با بیان اینکه آسیبهای روحی و جسمی و خسارت به بار مسافران باید جبران شود، ادامه داد: اکنون توقع بسیاری از مسافران این است که مسوولان برای مردم توضیح دهند چه اتفاقی افتاده و دلیل حادثه چه بوده و شرکت کاسپین در یک اطلاعیه رسمی به دغدغه مردم پاسخ دهد.
پرواز شماره ۶۹۳۶ تهران - ماهشهر مربوط به شرکت هواپیمایی کاسپین که ساعت ۶:۳۵ دقیقه تهران را به قصد ماهشهر ترک کرده بود پیش در هنگام نشستن در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد. این هواپیما از نوع بوئینگ MD با ۱۳۶ مسافر در ساعت ۷:۳۰ بر باند فرودگاه ماهشهر فرود آمد.
به گفته رضایی مدیرکل فرودگاههای خوزستان، این هواپیما نقص فنی نداشته و زمانی که در باند فرودگاه ماهشهر به زمین نشست، پس از لندینگ از باند خارج شد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/