نمایندگان مجلس با مستثنی شدن نظام مالی و استخدامی سازمان امور مالیاتی از قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین افزایش درآمد‌های این سازمان از منابع مالیاتی مخالفت کردند.

صدور و ابطال، نقل و انتقال واحد‌های سرمایه‌گذاری داری مجوز از بورس اوراق بهادار معاف از مالیات شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز مجلس در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، پس از بررسی پیشنهادات متعدد در رابطه با ماده (۲۶) این لایحه، با پیشنهاد حذف ماده مذکور با ۱۳۵ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر اساس تصمیم نمایندگان نظام اداری، مالی و استخدامی سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب قوانین عمومی و با الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری برقرار خواهد ماند.

در ماده (۲۶) حذف شده لایحه مذکور آمده بود: نظام اداری، مالی و استخدامی سازمان امور مالیاتی کشور به‌منظور آموزش، توسعه زیرساختها، سلامت اداری، حفظ نیرو‌های متخصص، تسریع و تسهیل در امر وصول و ایصال درآمد‌های مالیاتی مندرج در قوانین بودجه سنواتی، تابع آیین‌نامه‌ای است که در چارچوب قوانین عمومی کشور و بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری (با رعایت سقف حقوق و مزایای کارکنان دولت) با پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. میزان اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سازمان و واحد‌های استانی ذی‌ربط هر سال به میزان شش‌درصد (۶%) درآمد مالیاتی مصوب به صورت متمرکز در ردیف جداگانه‌ای در قوانین بودجه سنواتی منظور و به نسبت درصد تحقق ماهانه، تخصیص می‌یابد. ‏

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار