سه روستا از استان بوشهر به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب راه یافتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: هزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادند که هیات داوران جشنواره در مرحله اول ۱۲۶ روستا و منطقه عشایر دوستدار کتاب و در مرحله دوم ۶۰ روستا و منطقه عشایری را از ۲۳ استان به عنوان شایسته حضور در مرحله نهایی به دبیرخانه معرفی کردند.

فاطمه کرمپور بیان کرد: بیش از صد روستا از استان بوشهر در ششمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کرده بودند که روستا‌های گورک سادات و بُنه گز از تنگستان و روستای مِل گل دشتی موفق به حضور در مرحله نهایی این دوره شدند.

او ادامه داد: آیین انتخاب ششمین پایتخت کتاب ایران و روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شنبه ۱۹ بهمن‌ در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: روستا‌های چهار روستایی شهرستان گناوه و درازی شهرستان دشتی در دوره دوم و سوم در فهرست ۱۰ روستای برگزیده کشور قرار گرفتند و روستای گورک سادات تنگستان در پنجمین دوره جشنواره شایسته تقدیر شده بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.