فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اجرای طرح بانوان فرهنگ یارترافیک فتح بابی برای ورود بانوان به صورت رسمی و قانونمند درحوزه ترافیک است.

بانوان فرهنگ یار ترافیک در کرمان فعال می شوندبه گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک در سالن اجلاس فرماندهی انتظامی استان کرمان ،گفت: بانوان در کار و زندگی از جدیت، دقت، مسئولیت پذیری  برخوردار هستند و اطمینان دارم با حضور بانوان در این حوزه شاهد آینده خوبی خواهیم بود.

او بااشاره به اینکه درسال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده تصریح کرد: همه باید همت کنند تا شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات و جان باختگان باشیم.

سردار ناظری گفت: نقش پلیس به اندازه سایر سازمان‌های دخیل، در کاهش تصادفات رانندگی موثر است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه بیان کرد: وسیله نقلیه باید ایمن باشد تا هر حادثه که اتفاق می‌افتد جان راننده و سرنشینان به خطر نیفتد و راننده هم نکات ایمنی را رعایت کند.

او تاکید کرد: در حوزه فرهنگ ترافیک باید کار جهادی شود و باید سرعت بیشتری بگیریم و دراستان کرمان می‌طلبد که همگان در این حوزه فعال شوند.

او گفت: درحوزه ترافیک اگر تمام سازمان‌ها در میدان نبودند الان چه وضعی داشتیم؟ کار زیاد انجام شده و در زمینه کاهش تصادفات علی رغم تلاش‌های صورت گرفته بازهم شاهد تصادف و تلفات هستیم بنابراین باید شتاب بیشتری به کار دهیم.

او ادامه داد: در ده ماهه امسال در کل استان ۶۵۵نفر در محور‌های برون شهری و ۱۸۰نفر کشته درون شهری بوده است که اگر یکی از این کشته شده‌ها را مادر یک خانواده باشد ستون خانواده ازبین رفته و آسیب‌های زیادی بعد از آن برای دیگر اعضای خانواده به وجود می‌آید.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان هم با تاکید براینکه اگر بانوان اراده کنند که کاری انجام دهند، مطمئنا آن کار انجام می‌شود، گفت: نصف جمعیت استان کرمان را بانوان تشکیل می‌دهند که این تعداد یا راننده یا کنار راننده نشسته یا مادران رانندگان هستند که نشان دهنده نقش ویژه این قشر در فرهنگ ترافیک در جامعه است.

موسی پور با بیان این مطلب که فرهنگ ترافیک یعنی اصلاح رفتار‌های ترافیکی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار نفر در حوادث ترافیکی سطح کشور جان خود را از دست داده اند که سهم استان کرمان بالغ بر یکهزار و صد نفر بوده است.

او ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی در راستای عدم استفاده از خودروی شخصی در مکان‌هایی که می‌توان از سرویس عمومی استفاده کرد را در جامعه ترویج دهیم.

او ابراز امیدواری کرد: این طرح به عنوان طرح برتر ملی انجام شود و همه سازمان‌های مردم نهاد و.. درکنار بانوان حرکت کنند.

سرهنگ علی اکبر نصیری، فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان هم گفت: اولین کارگاه آموزشی امروز برگزار شد تا دراین طرح از توانایی‌های بانوان به عنوان ناظر در زمینه فرهنگ ترافیک استفاده شود تا شاهد کاهش تخلفات باشیم و به زودی در سراسر استان گسترش پیدا کند.

دراین همایش بانوان شاغل اداره‌ها و ارگان‌های فعال حضور داشتند و به ۵نفر نیز حکم نمایندگی بانوان فرهنگ یار ترافیک در هر سازمان اهداء شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار