آغاز بکار کمیته پیشگیری از وقوع تخریب اراضی کشاورزی در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از آغاز بکار کمیته پیشگیری از وقوع تخریب اراضی کشاورزی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان اردبیل گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی و مراتع یکی از بحران‌های پنجگانه جهانی است و همه کشور‌ها به نحوی از انحاء با آن درگیر هستند.

او افزود: در سال‌های گذشته قصوراتی صورت گرفته است و بنا‌های زیادی ساخته شده اند و سال‌ها از احداث این بنا‌های غیر مجاز می‌گذرد و قطعا قلع و قمع آن‌ها نیز با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبروست برنامه ریزی می‌بایست از اصل جلوگیری از وقوع جرم باشد نه اینکه بعد از تخلف به دنبال قلع و قمع باشیم که قطعا به سرمایه ملی ضرر می‌زند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با قدردانی از همت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان در رصد و همکاری با دستگاه قضایی در مورد حفاظت از اراضی بیان کرد: بخشی از تخریب اراضی کشاورزی به صورت قهری و طبیعی صورت می‌گیرد.

خدادادی تصریح کرد: به گونه‌ای که جمعیت کشور روز بروز افزایش پیدا می‌کند و قطعا این تعداد جمعیت نیاز به خانه و جاده و امکانات رفاهی دارند الزاما می‌بایست بخشی از اراضی کشاورزی به ساخت و ساز‌ها اختصاص داده شود دومین عامل توسعه شهر‌ها ست از هدف بر توسعه است مسلما بزرگراه‌ها و جاده‌ها و خیابان‌های عریض و طویل گسترش می‌یابند و به طبع آن اراضی کشاورزی و منابع طبیعی تخریب می‌شوند و لیکن برخی از موارد هستند که قابل کنترل هستند و می‌توان با جلوگیری از تخلف از خسارت به اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.

او افزود: رویکرد جمعت به ساخت ویلا‌ها در مناطق خوش آب و هوای کشور باعث شده است به بسیاری به دنبال ویلا سازی و به طبع آن تخریب اراضی کشاورزی باشند که قانون و دستگاه اجرایی می‌بایست قبل از هرگونه اقدامی از این تخلفات جلوگیری کند که این یکی از وظایف اساسی و کلیدی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.