فرماندار خوشاب گفت: باز خوانی عملی طرح مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی در خوشاب با اشتغال ۶۲۰ نفر صورت گرفته است.

اشتغال زایی بیش از ۶۲۰ نفر در خوشابامان اله خدمتگزار فرماندار خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی یک طرح مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به منظور رسیدن به اشتغال‌های پایدار روستائیان و عشایر است که در نهایت منجر به مهاجرت معکوس و توسعه روستایی خواهد شد.
 
او ادامه داد: با توجه به حمایت و تاکید استاندار و همکاری و همراهی اضلاع مثلث اقتصادی و اعلام همکاری ادارات برای تسهیل روند ارائه خدمات به سرمایه گذاران و کار آفرینان بر اساس ظرفیت ها و پتانسل های خوشاب در زمینه‌های مختلف با وجود ناحیه صنعتی با ۹۵هکتار زمین آماده واگذاری برای سرمایه گذاری همراهی و عنایت لازم را داشته باشند.

فرماندار خوشاب با اشاره به موفق بودن این طرح در خوشاب گفت: تاکنون از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر از مجموع طرح‌های ارائه شده و ثبت در سامانه ۱۴۰ طرح با اشغال زایی ۲۳۳ نفر و مبلغ ۷میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

خدمتگزار افزود: در حوزه تسهیلات نهاد‌های حمایتی هم از مجموع طرح‌های ارائه شده ۱۶۳ طرح با اشتغال زایی ۱۶۳ نفر و اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

او تصریح کرد: صندوق کار آفرین امید ۸۹ طرح با اشتغال زایی ۱۶۴ نفر و مبلغ ۴میلیارد و ۷۷ میلیون تومان در حوزه‌های پروار بندی، دامداری، کشت گیاهان دارویی، تولید پوشاک،کیف و کفش در روستا‌های نوده انقلاب، رباط جز، شهر مشکان موافقت کرد.
 
فرماندار خوشاب گفت: همچنین بانک رسالت با تفاهم کمیته امداد امام خمینی برای ۳۰ نفر وام قرض الحسنه به میزان نفری ۵۰ میلبون تومان، ما را در رسیدن به اشتغال‌های پایدار و رونق تولید در خوشاب یاری رساندند که این میزان تا سقف ۶۰نفر امکان ثبت نام را دارند.

خدمتگزار با توصیف روشن بودن آینده خوشاب افزود: طی جلسه ایی که در مشهد با دو مدیر کل کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و مدیر بانک رسالت و با حضور شرکت پارسیان معین اقتصادی خوشاب، اداره کل کمیته امداد امام خمینی با امضاء تفاهم نامه به عنوان معین اقتصادی جدید خوشاب تعیین شد.

او ادامه داد: در این جلسه خوشاب به عنوان شهرستان پایلوت کمیته امداد امام خمینی ره در سال آینده مشخص و مقرر شد که کمیته امداد حضرت امام خمینی با همکاری بانک رسالت در جهت جذب اعتبارات از محل تبصره‌ ای برای جامعه هدف‌های این کمیته و بهزیستی اقدام نمایند.

فرماندار خوشاب در حوزه طرح‌های اقتصاد مقاومتی خوشاب گفت: تا کنون ۱۸ طرح معرفی شده است که طرح احداث میدان دام سبک و سنگین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تمام فعالیت های لازم انجام شده و در کمیته مالی هم برای فاز دوم برای تامین اعتبار هستیم، که در دهه فجر امسال با اشتغال ۳۰ نفر فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.  
 
خدمتگزار افزود: با پیگیری و هماهنگی صورت گرفته معین‌های اقتصادی جدیدی برای کمک به ایجاد طرح‌های اقتصادی بر اساس ظرفیت و قابلیت‌های خوشاب هستیم  که تا کنون سه معین مراحل نهایی خود را طی می‌کنند و بقیه در حال انجام هستند.
 
انتهای پیام//ع.ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار