مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: ۹۹ درصد قطعات مکانیکی پالایشگاه خانگیران به دست متخصصان و صنعتگران داخلی ساخت و تامین شد.

تامین ۹۹ درصد قطعات مکانیکی پالایشگاه خانگیران توسط متخصصان داخلی یحیی فیضی مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در حاشیه بازدید فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) شمال شرق نزسا از این پالایشگاه گفت: با ورود موج سرما به خراسان رضوی، شاهد بارش نعمات خداوندی باران و برف زمستانی در استان و به خصوص سرخس بودیم که این موهبت الهی، باعث خوشحالی مردم شد و کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با فعالیت شبانه روزی و تولید پایدار گاز طبیعی، تلاش می‌نمایند تا این انرژی پاک گرما بخش منازل باشد.

او ادامه داد: محصول اصلی تولیدی این مجتمع، گاز طبیعی است که به مصارف خانگی و صنعتی در استان‌های شمال و شمال شرق کشور میرسد و حدود ۱۰ درصد گاز کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با اشاره به موقعیت استراتژیک پالایشگاه خانگیران و مجتمع ذخیره سازی شوریجه در این خطه مرزی گفت: مجتمع ذخیره سازی گاز طبیعی شوریجه نقش بسزایی در پایداری گاز به خصوص روز‌های سرد زمستانی دارد و در هشت ماهه نخست سال که مصرف گاز توسط مشترکین کمتر می‌باشد روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق و در چهار ماهه پایانی سال روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب از آن برداشت و جهت مصارف خانگی و صنایع به خطوط انتقال ارسال میگردد.

فیضی افزود: موضوع ذخیره‌سازی گاز امروز به عنوان پشتوانه‌ای مطمئن برای امنیت انرژی در حوزه شمال و شمال شرق کشور به شمار میرود.
 
انتهای پیام// م.ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.