رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی در دارالمومنین کاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با رقابت ۱۰۳۹ شرکت کننده همزمان با سراسر کشور ۱۱ بهمن ماه در کاشان برگزار می‌شود.

او، برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وثبت نام آن از ۲۵ آبان ماه را یادآور شد و گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی شهرستان، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان شهرستان از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

به گفته او، آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می‌شود که گروه‌های امتحانی این آزمون شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (علیهم السلام)، گروه حفظ قرآن کریم و گروه آموزش الکترونیک است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، افزود: نوبت اول این آزمون ساعت ۸:۳۰ و نوبت دوم ساعت ۱۱ جمعه ۱۱ بهمن ماه در محل دبیرستان امام خمینی (ره) واقع در میدان پانزده خرداد برگزار خواهد شد.

نمکی، با بیان اینکه این آزمون با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه، اداره آموزش و پرورش و مؤسسات قرآن و عترت شهرستان برگزار می‌شود، افزود: به افرادی که در این آزمون نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند گواهینامه پایان دوره اعطا و به کسانی که امتیاز بالای ٩٥ را کسب کنند لوح تقدیر اعطا و به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار