دموکرات‌های آمریکا قصد دارند در ادامه جلسه استیضاح رئیس جمهور این کشور، رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید را به سنا احضار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد دموکرات‌ها ممکن است جان کلی، رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید را به عنوان شاهد به جلسه استیضاح رئیس جمهور در سنا احضار کنند.

نادلر در این مصاحبه به اظهارات روز دوشنبه جان کلی استناد کرد، که در آن گفته بود او اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در پیش‌نویس کتاب جدیدش را باور دارد.

نادلر گفت اظهارات رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید می‌تواند نشانگر این باشد که او اطلاعات دست اولی در این باره دارد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «ام اس ان بی سی» با اشاره به نام کلی در فهرست شاهدان موردنظر دموکرات‌ها برای احضار به سنا، گفت به نظر می‌رسد این نشان دهنده اینست که او اطلاعاتی درباره آنچه بولتون گفته، دارد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اخیرا در کتاب تازه‌ای آورده است که رئیس جمهور این کشور در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ به او گفته که قصد دارد تا زمانیکه اوکراین در خصوص تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ۲۰۲۰ همکاری نکند، کمک نظامی به این کشور را همچنان متوقف نگه دارد.

جان کلی روز دوشنبه از اظهارت بولتون در کتابش حمایت کرد و گفت اگر بولتون این حرف‌ها را در کتابش زده، من باور می‌کنم. هر بار که من آنجا بودم می‌دیدم که حقایق غیرقابل انکاری را در اختیار رئیس جمهور قرار می‌داد.

مجلس سنای آمریکا قرار است این هفته در خصوص احضار شاهدان و اسناد جدید به جلسه استیضاح دونالد ترامپ رای گیری کند.

ترامپ متهم است در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکاست. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی علاوه بر سوءاستفاده از قدرت، در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است.

استیضاح ترامپ این روز‌ها در مجلس سنای آمریکا دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار