سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفت که با وجود تاکید سران دولت افغانستان بر خودکفایی، حکومت وحدت ملی هنوز توانایی تامین هزینه‌های خود را ندارد.

اداره سیگار: دولت افغانستان توانایی تامین هزینه‌های خود را نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جان سپکو»، سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در جلسه استماعیه کنگره آمریکا گفت: دولت افغانستان توانایی تامین هزینه‌های این کشور به ویژه بخش‌های امنیتی و دفاعی را ندارد.

سپکو در این جلسه گفت: اگرچه رهبران افغانستان اغلب اظهار داشتند که هدف آن‌ها خود کفایی است، اما این کشور با منابع خودش قادر به تامین هزینه‌های دولت بویژه ارتش و نیروهای پلیس نیست.

سربازرس ویژه آمریکا افزود که حتی در صورت خروج بیشتر نیروهای آمریکایی از افغانستان، این نهاد برای ادامه نظارت بر چگونگی هزینه‌ها در روند بازسازی افغانستان در این کشور حضور خواهد داشت.

از زمان حمله نظامی آمریکا و متحدانش به افغانستان در اکتبر سال 2001 میلادی، میلیاردها دالر صرف بازسازی افغانستان شده است اما همچنان اقتصاد این کشور تقریبا به طور کامل به کمک‌های خارجی متکی می‌باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار