تظاهرات ضد دولتی هزاران فرانسوی

هزاران نفر از مردم فرانسه در اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی در تظاهراتی ضد دولتی با حمل دست نوشته‌هایی خواستار توقف این اصلاحات شدند.

تظاهرات ضد دولتی در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی رویترز در گزارشی اعلام کرد هزاران نفر از مردم فرانسه در پاریس در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی در تظاهراتی ضد دولتی شرکت کردند.

تظاهرکنندگان، پلاکارد‌ها و دست نوشته‌هایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «بازگشت به عقب متوقف شود.» بر روی پلاکاردی دیگر نوشته شده است: «وکلا خشمگین هستند، عدالت در خطر است.»

یکی از تظاهرکنندگان در مصاحبه با رویترز گفت: «فکر می‌کنم که مقامات باید حرف ما را بشنوند چرا که ۶۱ درصد از مردم فرانسه مخالف این اصلاحات هستند. لازم است حقوق ما حفظ شود. نمی‌توانیم بپذیریم که تمام حقوق و آینده ما و فرزندان مان، و حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی از بین برود. زیرا این اصلاحات تمامی بخش‌ها را در بر می‌گیرد و چنین چیزی بازگشت بی سابقه به عقب محسوب می‌شود.»


بیشتر بخوانید: یورش پلیس فرانسه به اردوگاه پناهجویان در پاریس

فرانسه استفاده از نارنجک انفجاری اشک‌آور علیه معترضان را ممنوع کرد


یکی دیگر از معترضان اعلام کرد: «مایه رسوایی است که طرحی به ما پیشنهاد می‌شود که کامل نیست. فرانسه یک دیکتاتوری نیست، ولی به نظر می‌رسد به سمتی و سویی در حال حرکت است که در نهایت به شکل دیکتاتوری عمل کند.»

تظاهرکننده دیگری در گفت‌وگو با روییترز گفت: «باید به اعتراض حقوق بگیرانی که از ۵ دسامبر در اعتصاب به سر می‌برند، گوش داده شود. من فکر می‌کنم این اعتراضات ادامه خواهد داشت و لازم است که ادامه یابد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار