رئیس شورای روستای چنداب ایوان کی گفت: انجام طرح های آبخیزداری و رفع معضل کم آبی تخلیه روستا را، از دستور کار خارج کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عرب معصومی رئیس شورای روستای چنداب ایوان کی گفت: روستای چنداب ایوانکی  طی سالیان گذشته به دلیل دوره خشکسالی و افت شدید سفره‌های زیرزمینی به شدت با کمبود آب مواجه شد که طرح جابجایی روستا در دستور کار قرار گرفت.
انجام طرح‌های آبخیزداری و رفع معضل کم آبی تخلیه روستا را، از دستور کار خارج کرد
او افزود:۹۹ درصد شغل مردم این روستا را دامداری عنوان کرد و گفت: برای حل مشکل کم آبی در این روستا دو طرح مرتعداری و آبخیزداری با حمایت منابع طبیعی انجام شد.

عرب معصومی یادآور شد: طرح مرتعداری در ۴۵۰ هکتار انجام شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر و روستای چنداب ایوان کی اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار ثمربخش دانست و گفت: ماحصل این اقدامات تقویت سفره‌های زیرزمینی، قنات و چشمه‌ها شده است.

اوابراز داشت: نقش مردم مهمترین و اساسی‌ترین اصل در منابع طبیعی است نکته‌ای که نباید فراموش کرد مردم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمساربیان کرد: هدف اصلی بالا بردن میزان مشارکت اهالی روستا‌ها و همچنین دست اندرکاران بخش‌های دولتی و غیر دولتی است.

عرب معصومی افزود: برگزاری جلسات توجیهی، با تشریح انجام پروژه‌ها و اهداف آن باعث جلب همکاری در انجام طرح‌ها می‌شود.

او اثربخشی اقدامات انجام شده را بسیار مثبت ارزیابی کرد وتصریح کرد: در بحث توانمندسازی، نیاز‌های آموزشی مهارتی استخراج می‌شود تا بسترسازی توسط تسهیل گران انجام و افراد علاقمند را شناسایی شود.

عرب معصومی در ادامه با اشاره به اینکه بدون مشارکت واقعی مردم عرصه‌های منابع طبیعی پایدار نخواهد ماند اظهار داشت: مشارکت مردم و فعالیت آنان در بهره برداری از عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند طرح و ابزار و سازو کار خاص است.

او در پایان با بیان اینکه سپردن حفاظت ازم عرصه‌های منابع طبیعی به افراد بومی و ساکنان محلی بسیار اثرگذار است تصریح کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی باید به مردم سپرده شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.