مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: بیش از ۱۰۰۰ داوطلب گیلانی فردا در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت باهم رقابت می‌کنند.

برگزاری آزمون کتبی هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بخش کتبی با شرکت بیش از ۱۰۰۰ داوطلب  در ۱۱ حوزه آزمون فردا در گیلان برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری این آزمون در سه بخش کتبی، شفاهی و الکترونیک، افزود: آزمون الکترونیک برای کارمندان و علاقمندان در دی‌ماه برگزار شدو آزمون شفاهی از سوی ادارت اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش در فاصله زمانی ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه، آزمون کتبی فردا جمعه ۱۱ بهمن‌ماه از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ۱۱ حوزه آزمونی استان شامل رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، صومعه‌سرا، تالش، ماسال، آستارا و آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان شهرستان‌های املش، سیاهکل، شفت، رودبار و رضوانشهر به‌دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی در حوزه‌های شهر‌های همجوار آزمون می‌دهند.

فیروز فاضلی با اشاره به ثبت‌نام دو هزار و ۲۶۳ داوطلب گیلانی (۱۸۱۵ زن و ۴۴۸ مرد) در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، افزود: از این میان ۲۵۹ نفر در آزمون الکترونیک و ۱۸۲ نفر در آزمون شفاهی شرکت کرده‌اند.

او گفت: یک‌هزارو ۸۲۲ داوطلب گیلانی (هزار و ۵۱۶ زن و ۳۰۶ مرد) در آزمون کتبی شرکت کرده اند که حوزه‌های آزمونی شهر‌های رشت با ۶۳۷، لاهیجان با ۲۵۸ و لنگرود با ۱۵۱ نفر، بزرگترین حوزه‌های هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گیلان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه، آزمون کتبی در سه بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: گروه حفظ قرآن کریم با ۱۳۸۹ شرکت‌کننده در ۱۰ رشته حفظ کل، ۲۵ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء اول، ۵جزء آخر، جزء ۳۰ و حفظ سوره بقره از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۱۰ صبح جمعه و گروه‌های مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام با ۴۳۳ شرکت‌کننده در ۴ رشته ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه از ساعت ۱۱ صبح تا یک بعد از ظهر جمعه ۱۱ بهمن‌ماه با هم رقابت می‌کنند.

 

انتهای پیام / ق

برچسب ها: وزارت ارشاد ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.