بهره برداری از ۶ پروژه کشاورزی بابلسر در دهه فجر

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از گشایش و بهره برداری ۶ پروژه بخش کشاورزی این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره برداری از ۶ پروژه کشاورزی بابلسر در دهه فجر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حمیدرضا رحمانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به بهره برداری از ۶ پروژه کشاورزی این شهرستان در دهه فجر، گفت: پروژه‌های مذکور شامل طرح‌های عمرانی در بخش آب و خاک است که کل اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها مبلغ ۸ هزار و ۳۳۵ میلیون ریال است.

او افزود: پروژه‌های بتنی کردن کانال (لاینینگ) روستا‌های عزیزک و کله بست، اجرای کانال بتنی روستا‌های درزی نقیب، بهنمیر، پایین احمدکلا و مرمت و بازسازی و لایروبی کانال‌های ورودی و خروجی روستای خشکرود جمعا به مساحت ۹ هزار و ۳۹۸ متر مربع در روز‌های دهه فجر در شهرستان بابلسر به بهره برداری خواهد رسید.

رحمانی مزایای اجرای این پروژه‌ها را مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفتن آب، حفاظت خاک و حفظ حریم زمین‌های کشاورزی، افزایش راندمان انتقال آب، حفاظت و نگهداری از کانال‌ها و عدم لایروبی هر ساله آنان، کم کردن تلفات ناشی از نشت و تبخیر آب و کنترل بهتر بر نحوه توزیع آب عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از دیگر مزایای اجرای این طرح هاست که با اجرای آن راندمان آبیاری افزایش می‌یابد، گفت: با اجرای این پروژ‌های فنی و زیربنایی، حدود ۸۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی این شهرستان از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار