فدراسیون فوتبال چین برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، کلیه مسابقات داخلی این کشور را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه فوتبال چین (CFA) امروز اعلام کرد، همه بازی‌های داخلی این کشور به دلیل شیوع سریع  ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

دلیل این کار تعداد بالای مرگ و میر‌های تایید شده ناشی از این بیماری بوده که تا به امروز که به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است.

این ویروس تأثیر عمده‌ای بر روی ورزش چین داشته و چندین رویداد آن لغو شده و تیم فوتبال زنان المپیک این کشور در استرالیا قرنطینه شده اند.

روز پنجشنبه، CFA در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد که بازی‌های فوتبال در همه سطوح به منظور کمک به کنترل شیوع ویروس به تعویق می‌افتند.

تیم فوتبال بانوان چین برای بازی در مسابقات انتخابی المپیک به استرالیا سفر کرده، اما در هتلی در بریزبن قرنطینه شده اند. جینت یانگ، رئیس بهداشت و درمان کوئینزلند گفت که بازیکنان در سلامت هستند و روزانه مورد معاینه قرار می‌گیرند.

در ابتدا قرار بود مسابقات انتخابی المپیک فوتبال بانوان در ووهان برگزار شود، جایی که این ویروس از آن سرچشمه گرفته است، سپس به نانجینگ منتقل شد و بعداً میزبانی از چین به سیدنی انتقال یافت. تیم چین که قرار بود اولین بازی خود را در تاریخ ۳ فوریه انجام دهد، روز چهارشنبه وارد بریزبن شد و به آن‌ها گفته شده تا ۵ فوریه در اتاق‌های هتل خود بمانند.

مقامات بهداشتی چین اعلام کردند که از پایان روز چهارشنبه ۷ هزار و ۷۱۱ مورد ابتلا، عمدتا در استان هوبی، تأیید شده در حالی که حداقل در ۱۵ کشور دیگر عفونت گزارش شده است.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا لژیونر‌های ایرانی لیگ فوتسال چین را تهدید نمی‌کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار