مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادرات بیش از ۱.۷ میلیارد دلار کالا از مرز‌های استان خبر داد.

صادرات کالا  به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون و ۹۵۲ هزارو ۹۴۶ دلار کالا به وزن ۴ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۳۲۲ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۲۴ درصد و از حیث وزن ۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: ۹۸۰ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۳۱۳ دلار با وزن ۲ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۱۴ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۸ درصد و از حیث وزن ۲۰ درصد کاهش داشته است.

این مسئول ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۸۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۳۳ دلار کالا با وزن ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۸ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۳ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۹ درصد کاهش داشته است.

حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان را ۷۹۸ نوع کالا عنوان کرد و بیان داشت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۰ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.