اقدام غیرانسانی و شرم آور یک داروخانه‌دار چینی در مواجهه با مشتریانی که برای خرید ماسک به داروخانه او مراجعه می‌کردند به سوژه رسانه‌های این کشور تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بدترین بداخلاقی‌های برخی از فروشنده‌ها و مغازه داران این است که دقیقا در هنگام وقوع بحران به جای همدلی و کمک به همنوعان خود برای عبور از بحران با گران‌فروشی یا احتکار شرایط را بر آن‌ها سخت می‌کنند، مانند اقدام شرم آور یک داروخانه دار چینی که با شیوع ویروس کرونا و احتیاج مبرم مردم این کشور به ماسک شروع به گران‌فروشی کرد. این مرد پس از اعتراض یکی از مشتریان به چرایی گران کردن ماسک به او حمله ور شد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

در ویدئویی که توسط این مشتری و با تلفن همراه تهیه شده است چگونگی وفوع این حادثه در داخل داروخانه را به تصویر می‌کشد. در ابتدای ویدئو مشتری در حال بحث با کارمند زن داروخانه در مورد گران بودن قیمت ماسک‌ها دیده می‌شود. این مشتری پس از آنکه کارمند زن به او اعلام می‌کند که قیمت هر ماسک ۳۵ یوان است به کارمند یادآور می‌شود که بنا به اعلام دولت داروخانه‌ها نباید قیمت ماسک را که کالایی ضروری برای مردم به شمار می‌رود گران کنند.

در این ویدئو صدای مشتری شنیده می‌شود که می‌گوید: «من می‌خواهم بخرم، اما با قیمت معمول.» این ویدئو نشان می‌دهد که لحظاتی بعد مسئول داروخانه که از حرف حساب مشتری خشمگین شده است از پشت کانتر بیرون رفته و به او حمله ور می‌شود. پس از انتشار این ویدئو مسئولان محلی وارد عمل شده و مسئول داروخانه و کارمند زن را مورد مجازات قرار دادند.  

گفتنی است؛ گران‌فروشی این داروخانه در حالی خبراسز می‌شود که هفته پیش نیز گران‌فروشی یک داروخانه در هوهوت، مرکز مغولستان داخلی چین خبرساز شده بود. این داروخانه ماسک را به قیمت بین ۲۰ تا ۴۸ یوان به مشتریان عرضه می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار